Računalne igre i desenzitizacija na nasilje (CROSBI ID 380787)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Prot, Sara
Jelić, Margareta
hrvatski
Računalne igre i desenzitizacija na nasilje
Cilj je istraživanja bio ispitati utječe li razina sudjelovanja u nasilnoj računalnoj igri na emocionalnu i kognitivnu desenzitizaciju na nasilje. Pretpostavljeno je kako će aktivno sudjelovanje u nasilnoj igri dovesti do većih desenzitizacijskih efekata od pasivnog gledanja. Također je pretpostavljeno kako će žene pokazati veću osjetljivost na nasilje od muškaraca. Proveden je eksperiment u kojem je 220 studenata po slučaju podijeljeno u 3 skupine – (1) skupinu koja je igrala nasilnu igru, (2) skupinu koja je gledala nasilnu igru i (3) kontrolnu skupinu koja je igrala nenasilnu igru. Sudionici su zatim pogledali kratku snimku tuče dva dječaka i riješili upitnik procjene filma. Desenzitizacija je bila mjerena preko 7 aspekata procjene filma - emocionalna reakcija na scenu, procjena težine nasilja u sceni, empatija, percepcija ozbiljnosti ozljeda, normativnost nasilja, namjera za pomaganje, procjena kazne. Nije nađena statistički značajna razlika između 3 grupe niti na jednoj od 7 zavisnih varijabli. Suprotno postavljenim hipotezama nije nađen efekt desenzitizacije kroz izloženost nasilnoj igri niti utjecaj aktivnog sudjelovanja u igri na proces desenzitizacije. Mogući razlozi neočekivanih rezultata su kratko vrijeme igranja (10 min), metodološke pogreške pri mjerenju ili kronična desenzitiziranost ispitanika u uzorku. Nađene su male, no konzistentne rodne razlike u procjenama nasilja –sudionice su pokazale nešto jače negativne emocionalne reakcije na nasilje od sudionika
računalne igre ; nasilje ; desenzitizacija
nije evidentirano
engleski
Video games and desensitization to violence
nije evidentirano
video games ; violence ; desensitization.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
24.06.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb