Analiza djela u skulptorskom opusu Belizara Bahorića (CROSBI ID 380825)

Tanja Karas Analiza djela u skulptorskom opusu Belizara Bahorića / Lah, Nataša (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2013

Tanja Karas

Lah, Nataša

Analiza djela u skulptorskom opusu Belizara Bahorića

Ovim radom kronološkim je redoslijedom data formalna analiza kiparskog opusa Belizara Bahorića. Belizar Bahorić svoju kiparsku karijeru započinje u poslijeratnom periodu pedesetih godina dvadesetog stoljeća, u vremenu radikalnih promjena na umjetničkoj sceni. Vrijeme je to u kojem stariju generaciju renomiranih umjetnika postupno zamjenjuju mlađi naraštaji koji zagovaraju nužnost promjene i traže raskid s tradicionalnim obrascima u umjetnosti. Skladno tome, dio će umjetnika prisutih na hrvatskoj sceni nova strujanja i trendove otvoreno prihvatiti dok će ih drugi dio posve ili djelomično odbaciti. Ovaj se rad prvenstveno bavi analizom utjecaja dominantnih filozofija, struja i ličnosti umjetničke scene dvadesetog stoljeća na stvaralaštvo Belizara Bahorića kao i na utvrđivanje drugih mogućih alternativnih uzora i koncepata koji se manifestiraju kroz Bahorićev rad uzevši u obzir kontekst u kojem umjetnikova djela nastaju. Rad je koncipiran u nekoliko cjelina. U uvodnom dijelu ukratko je opisano vrijeme i prostor u kojem umjetnik djeluje kao i neki od trendova kojima se priklanja. Nakon uvoda slijedi životopis autora i Analiza izabrane bibliografske građe. Analizom djela odabrani su skulptorski radovi stavljeni u kontekst u odnosu na svjetske i lokalne trendove. Uz formalnu analizu, uz neke radove je ponuđena i komparativna analiza. Na kraju je dan osvrt na rad u cjelini te popis nagrada, izložbi i javne skulpture Belizara Bahorića.

Belizar Bahorić; egzistencijalistička skulptura; hrvatsko kiparstvo druge polovice 20.st.; modernizam

Formal analysis of Belizar Bahorić's sculptural oeuvre

Belizar Bahorić; existentialist sculpture; Croatian sculpture during the second half of the 20th century; modernism