Povezanost glazbenih preferencija s važnosti glazbe, religije i nacionalne pripadnosti (CROSBI ID 601488)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Španić, Ana Marija ; Kramarić, Matea ; Tomas, Jasmina ; Kramar, Kristina Povezanost glazbenih preferencija s važnosti glazbe, religije i nacionalne pripadnosti // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2011. str. 248-248

Španić, Ana Marija ; Kramarić, Matea ; Tomas, Jasmina ; Kramar, Kristina

Povezanost glazbenih preferencija s važnosti glazbe, religije i nacionalne pripadnosti

Glazba je važan sastavni dio života u svim ljudskim društvima, te je prisutna u brojnim oblicima i ima mnoge važne funkcije. Zašto ljudi preferiraju određenu vrstu glazbe više nego neku drugu zanimljivo je pitanje na koje dosad nije u cijelosti odgovoreno. Unatoč nedostatku dosadašnjih istraživanja, važnost glazbe, religije i nacionalne pripadnosti mogući su konstrukti koji bi mogli doprinijeti objašnjenju razlika u glazbenim preferencijama. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost glazbenih preferencija i važnosti glazbe, religije te na cionalne pripadnosti. Podaci su prikupljeni u okviru XX. Ljetne psihologijske škole. Ispitanici (N= 616, 55% ženskog spola, prosječne dobi M=25, 7, SD=10, 20) su u tu svrhu ispunili Skalu glazbenih preferencija, konstruiranu za potrebe Ljetne škole, te tri pitanja o tome koliko im je u životu važna glazba, religija, te nacionalna pripadnost. U sklopu istraživanja dobivena su tri međunarodna (ritmični, intenzivni i refleksivni) i tri regionalna (konvencionalni, alternativni i refleksivni) faktora glazbenih preferencija. Rezultati su pokazali kako je važnost glazbe pozitivno povezana s preferencijom međunarodnog refleksivnog i međunarodnog intenzivnog stila te regionalnog alternativnog stila. Nadalje, pojedinci kojima je religija važnija preferiraju regionalni konvencionalni i regionalni refleksivni stil, te međunarodni ritmični stil, a manje preferiraju međunarodni intenzivni i regionalni alternativni stil. Važnost nacionalne pripadnosti pokazala se pozitivno povezanom s preferencijom regionalnog konvencionalnog i regionalnog refleksivnog stila, a negativno s preferencijom međunarodnog intenzivnog i regionalnog alternativnog stila. Dobiveni rezultati upućuju kako i ove varijable treba uzeti u obzir prilikom objašnjavanja i predviđanja glazbenih preferencija.

glazbene preferencije ; važnost glazbe ; važnost religije ; važnost nacionalne pripadnosti

The relationship between music preferences, relevance of music, religion and nationality

music preferences ; relevance of music ; relevance of religion ; relevance of nationality