Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prikaz mogućeg psihodijagnostičkog postupka za identifikaciju nadarenih (CROSBI ID 601508)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Matešić, Krunoslav Prikaz mogućeg psihodijagnostičkog postupka za identifikaciju nadarenih // Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu / Jurčić, Marko (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 14-14

Podaci o odgovornosti

Matešić, Krunoslav

hrvatski

Prikaz mogućeg psihodijagnostičkog postupka za identifikaciju nadarenih

Najčešći pokazatelj intelektualne superiornosti kod djece je oduvijek bio kvocijent inteligencije Tannenbaum (1996). Razlog tome je što kvocijent inteligencije daje najbolju predikciju uspjeha u školi. Naravno, postoje i brojne studije u kojima se uzimaju u obzir i drukčiji kriteriji za identifikaciju nadarenih (Reis i Renzulli, 2011), ali činjenica je da se kvocijent inteligencije prihvaća kao neupitan pokazatelj intelektualne superiornosti. Kada se provodi identifikacija nadarene djece u školi, načelno se testiraju svi kandidati s nekim grupnim testom, a zatim se oni koji su se istakli testiraju s individualnim testom. Dok za grupne testove postoji velik broj mogućih rješenja, za potvrdu intelektualne nadmoćnosti primjenjuju se individualna adaptivna sredstva, bilo WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children), bilo Stanford-Binetov test. S obzirom na to da se izvan SAD-a Stanford-Binetov test jedva susreće, u ostalim se zemljama za ove svrhe masovno rabi WISC. Od 2009. raspolažemo s hrvatskom adaptacijom testa WISC, Četvrta revizija, kao individualnim adaptivnim testom za mjerenje inteligencije djece u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci. Standardizacija WISC-a-IV HR provedena je na stratificiranom uzorku od 1200 djece u RH i službeno je odobrena od stane Odjela za psihometriju Pearson Assessmenta iz SAD-a, vlasnika testa. Godine 2011. kod nas je objavljen NNAT (Naglieri Nonverbal Ability Test) , postupak namijenjen za skupno testiranje inteligencije djece u dobi od 5 do 18 godina, standardiziran na ukupno 3572 djece (Matešić, ml., 2011). Posebna je vrijednost NNATA- a što je organiziran u sedam razina (subtestova), tako da je izuzetno dobno osjetljiv. Zahvaljujući ovim dvama testovima, sada je u Republici Hrvatskoj moguće primijeniti psihodijagnostički postupak identifikacije intelektualno nadarene djece u okviru svjetskih tehnoloških standarda.

psihodijagnostički postupak; nadareni

nije evidentirano

engleski

Presentation of a possible psychodiagnostic procedure for the identification of the gifted

nije evidentirano

psychdiagnostic procedure; gifted

nije evidentirano

Podaci o prilogu

14-14.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu

Jurčić, Marko

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

Podaci o skupu

Deseti susret pedagoga Hrvatske

pozvano predavanje

13.10.2013-16.10.2013

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija