Rušenje dotrajalih prometnih građevina postupkom miniranja (CROSBI ID 48909)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Perčin, Zvonko ; Haladin, Ivo ; Begonja, Goran ; Lakušić, Stjepan
hrvatski
Rušenje dotrajalih prometnih građevina postupkom miniranja
Održavanje željezničke infrastrukture uvijek je vezano za stroge vremenske rokove zatvaranja prometa diktirane voznim redom. Prioritet nesmetanog odvijanja prometa svakako imaju željezničke pruge glavnih europskih koridora. Kratki vremenski intervali predviđeni za odvijanje građevinskih radova, poput rušenja dotrajalih infrastrukturnih objekata, često zahtijevaju primjenu vrlo učinkovitih i vremenski nezahtjevnih tehnoloških postupaka. Rušenje dotrajalih objekata u sklopu održavanja željezničkih pruga na glavnim prometnim koridorima zahtijeva temeljitu pripremu u fazi planiranja i projektiranja, te koordiniranu i brzu izvedbu radova. Primjer takvog zahvata, opisanog u ovom radu, jest i rušenje mosta u sklopu X. paneuropskog koridora postupkom miniranja. Na dionici dvokolosiječne pruge Novska – Tovarnik (državna granica), na km 246+476 nalazio se dotrajali inundacijski most koji je izgubio svoju funkciju gradnjom paralelnog sabirnog kanala koji prikuplja sve desne pritoke rijeke Orljave, uglavnom bujične potoke s Požeške gore. Kako bi se unutar kratkih vremenskih intervala predviđenih za odvijanje radova uspjela izvršiti zamjena mosta nasipom, izvedeno je miniranje konstrukcije i strojno uklanjanje rastresitog materijala.
miniranje, željeznički most, X paneuropski koridor, rušenje
nije evidentirano
engleski
Demolition of decrepit transportation structures using blasting
nije evidentirano
blasting, railway bridge, paneuropean corridor X, demolition
nije evidentirano
Podaci o prilogu
347-372.
objavljeno
Podaci o knjizi
Mjerenja, ispitivanja i monitoring na prometnicama
Lakušić, Stjepan
Zagreb: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2013.
978-953-6272-54-9