Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja (CROSBI ID 380934)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Mujagić, Amela
Buško, Vesna
hrvatski
Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja
Polazeći od teorijskih pretpostavki modela samoreguliranog učenja i studentskih pristupa učenju, te mogućnosti koje pruža teorija latentnih stanja i crta, osnovni cilj ovog rada bio je ispitati pretpostavke o konzistentnosti i situacijskoj specifičnosti načina učenja i motivacije za učenje, te provjeriti obrasce povezanosti relativno stabilnih (osobine ličnosti) i relativno nestabilnih (motivacija za učenje) aspekata osobnosti sa dispozicijskom i situacijski specifičnom komponentom načina učenja. Podaci o strategijama učenja i motivaciji su prikupljeni od 297 sudionika u dvije vremenske točke, dok su podaci o osobinama ličnosti prikupljeni jednokratno. Analize podataka su zasnovane na postupcima postavljanja i testiranja modela strukturalnih jednadžbi temeljenih na teoriji latentnih stanja i crta. Rezultati ukazuju na značajnu situacijsku uvjetovanosti strategija učenja i motivacije, no efekti stabilnih individualnih razlika su ipak nešto izraženiji. Kad je u pitanju odnos motivacije i strategija učenja, rezultati ukazuju na dosta jasne obrasce njihove povezanosti. Stabilne individualne razlike u motivaciji značajan su prediktor individualnih razlika u korištenju strategija učenja, dok su situacijski specifične promjene u motivaciji prediktor promjena u korištenju ovih strategija. Osobine ličnosti nisu bile značajan prediktor intraindividualnih promjena u motivaciji za učenje, no, neke od njih su se pokazale značajnim prediktorom dispozicijske komponente motivacije za učenje (intelekt, neuroticizam i ugodnost). Konačno, efekti ovih osobina ličnosti na dispozicijsku komponentu strategija organizacija, elaboracija i kritičko dokazivanje su posredovani njihovim efektima na motivaciju za učenje.
strategije učenja; motivacija za učenje; osobine ličnosti; samoregulirano učenje; pristupi učenju; latentna stanja i crte; konzistentnost; situacijska specifičnost
nije evidentirano
engleski
Consistency and situational specificity of of cognitive and motivational components in learning
nije evidentirano
strategije učenja; motivacija za učenje; osobine ličnosti; samoregulirano učenje; pristupi učenju; latentna stanja i crte; konzistentnost; situacijska specifičnost learning strategies; learning motivation; personality traits; self-regulated learning; student’s approaches to learning; latent state-trait theory; consistency; situational specificity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
115
24.07.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb