Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja (CROSBI ID 380934)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mujagić, Amela Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja / Buško, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Mujagić, Amela

Buško, Vesna

hrvatski

Konzistentnost i situacijska uvjetovanost kognitivnih i motivacijskih komponenata učenja

Polazeći od teorijskih pretpostavki modela samoreguliranog učenja i studentskih pristupa učenju, te mogućnosti koje pruža teorija latentnih stanja i crta, osnovni cilj ovog rada bio je ispitati pretpostavke o konzistentnosti i situacijskoj specifičnosti načina učenja i motivacije za učenje, te provjeriti obrasce povezanosti relativno stabilnih (osobine ličnosti) i relativno nestabilnih (motivacija za učenje) aspekata osobnosti sa dispozicijskom i situacijski specifičnom komponentom načina učenja. Podaci o strategijama učenja i motivaciji su prikupljeni od 297 sudionika u dvije vremenske točke, dok su podaci o osobinama ličnosti prikupljeni jednokratno. Analize podataka su zasnovane na postupcima postavljanja i testiranja modela strukturalnih jednadžbi temeljenih na teoriji latentnih stanja i crta. Rezultati ukazuju na značajnu situacijsku uvjetovanosti strategija učenja i motivacije, no efekti stabilnih individualnih razlika su ipak nešto izraženiji. Kad je u pitanju odnos motivacije i strategija učenja, rezultati ukazuju na dosta jasne obrasce njihove povezanosti. Stabilne individualne razlike u motivaciji značajan su prediktor individualnih razlika u korištenju strategija učenja, dok su situacijski specifične promjene u motivaciji prediktor promjena u korištenju ovih strategija. Osobine ličnosti nisu bile značajan prediktor intraindividualnih promjena u motivaciji za učenje, no, neke od njih su se pokazale značajnim prediktorom dispozicijske komponente motivacije za učenje (intelekt, neuroticizam i ugodnost). Konačno, efekti ovih osobina ličnosti na dispozicijsku komponentu strategija organizacija, elaboracija i kritičko dokazivanje su posredovani njihovim efektima na motivaciju za učenje.

strategije učenja; motivacija za učenje; osobine ličnosti; samoregulirano učenje; pristupi učenju; latentna stanja i crte; konzistentnost; situacijska specifičnost

nije evidentirano

engleski

Consistency and situational specificity of of cognitive and motivational components in learning

nije evidentirano

strategije učenja; motivacija za učenje; osobine ličnosti; samoregulirano učenje; pristupi učenju; latentna stanja i crte; konzistentnost; situacijska specifičnost learning strategies; learning motivation; personality traits; self-regulated learning; student’s approaches to learning; latent state-trait theory; consistency; situational specificity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

115

24.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija