Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uvođenje marke vina : "Kraljevina Zelina" na zagrebačko tržište (CROSBI ID 479857)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kovačić, Damir ; Kraljičković, Josip Uvođenje marke vina : "Kraljevina Zelina" na zagrebačko tržište // Zbornik plenarnih izlaganjai sažetaka / Brkić, Srećko (ur.). Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED), 2000. str. 176-177-x

Podaci o odgovornosti

Kovačić, Damir ; Kraljičković, Josip

hrvatski

Uvođenje marke vina : "Kraljevina Zelina" na zagrebačko tržište

Analiza konkurentske situacije za vino Kraljevinu upućuje na dvije bitne odrednice potražnje na zagrebačkom tržištu: suženje tržišta i povećanje konkurencije. Budućnost ovog vina i vinske sorte ovisiti će prvenstveno o konkuretskoj sposobnosti vinara. Jedna od mogućnosti za povećanje konkurentnosti je stvaranje prepoznatljive tržne marke. Umjesto ponude generičkog proizvoda, treba oblikovati vino prepoznatljivih obilježja, standardne kvalitete za ciljnu potrošačku skupinu. To je ujedno bila i temeljna zadaća ovog projekta, razvitak tržne marke vina “Kraljevina zelina" – vino Zagrebačke županije”. Do sad su na projektu provedena slijedeća istraživanja: konceptualno određivanje proizvoda, anketa potrošača i definiranje ciljene potrošačke skupine, senzorno ocjenjivanje vina, te testiranje potrošača. Konceptualna analiza i anketa potrošača (n = 100) bijelih vina (zagrebačko tržište) pokazale su da je moguće izdiferencirati dva potrošačka odsječka za mraku vina: "Kraljevina Zelina". Segment "ljetnog/laganog vina" i Segment "gemištara". Nakon određivanja dva potoršačka odsječka provedeno je testrianje tri različite Kraljevine (A, B i C). Provedena su dva testa: test ukupnih preferencija (n = 120) i test najvažnijih odrednica kvalitete (n = 20). Test ukupne preferencije poslužio je za izbor tipa vina koji najbolje odgovaraju zahtjevima ciljenih segmenta: segment "gemištara" preferira vino A, a segmetn "ljetnog/vina" vino B. Vino A značajnije odstupa od potrošačkog "ideala" s obzirom na sadržaj alkohola i šećera (Trommsdorfov test preferencija). Isto tako, vino B bi trebalo doraditi prema zahtjevima potrošača odnosno smanjiti mu sadržaj alkohla i kiselina. U nastavku istraživanja će se kemijski analizirati odabrani tipovi vina kako bi se mogla odrediti "idealna" tehnologija i izraditi elaborat o zaštiti marke vina. Konačno slijedi izrada media plana i organizacijske aktivnosti vezane za uvođenje proizvoda na tržište.

zagrebačko tržište; vino; konkurentnost; tržna marka

nije evidentirano

engleski

Introducing Kraljevina Zelina wine trade mark into the Zagreb market

nije evidentirano

zagreb market; wine; competitivnes; brand

nije evidentirano

Podaci o prilogu

176-177-x.

2000.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik plenarnih izlaganjai sažetaka

Brkić, Srećko

Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED)

Podaci o skupu

Izazovi hrvatskoj poljoprivredi na početku 21. stoljeća

predavanje

08.11.2000-11.11.2000

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)