Uvođenje marke vina : "Kraljevina Zelina" na zagrebačko tržište (CROSBI ID 479857)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kovačić, Damir ; Kraljičković, Josip
hrvatski
Uvođenje marke vina : "Kraljevina Zelina" na zagrebačko tržište
Analiza konkurentske situacije za vino Kraljevinu upućuje na dvije bitne odrednice potražnje na zagrebačkom tržištu: suženje tržišta i povećanje konkurencije. Budućnost ovog vina i vinske sorte ovisiti će prvenstveno o konkuretskoj sposobnosti vinara. Jedna od mogućnosti za povećanje konkurentnosti je stvaranje prepoznatljive tržne marke. Umjesto ponude generičkog proizvoda, treba oblikovati vino prepoznatljivih obilježja, standardne kvalitete za ciljnu potrošačku skupinu. To je ujedno bila i temeljna zadaća ovog projekta, razvitak tržne marke vina Kraljevina zelina" vino Zagrebačke županije. Do sad su na projektu provedena slijedeća istraživanja: konceptualno određivanje proizvoda, anketa potrošača i definiranje ciljene potrošačke skupine, senzorno ocjenjivanje vina, te testiranje potrošača. Konceptualna analiza i anketa potrošača (n = 100) bijelih vina (zagrebačko tržište) pokazale su da je moguće izdiferencirati dva potrošačka odsječka za mraku vina: "Kraljevina Zelina". Segment "ljetnog/laganog vina" i Segment "gemištara". Nakon određivanja dva potoršačka odsječka provedeno je testrianje tri različite Kraljevine (A, B i C). Provedena su dva testa: test ukupnih preferencija (n = 120) i test najvažnijih odrednica kvalitete (n = 20). Test ukupne preferencije poslužio je za izbor tipa vina koji najbolje odgovaraju zahtjevima ciljenih segmenta: segment "gemištara" preferira vino A, a segmetn "ljetnog/vina" vino B. Vino A značajnije odstupa od potrošačkog "ideala" s obzirom na sadržaj alkohola i šećera (Trommsdorfov test preferencija). Isto tako, vino B bi trebalo doraditi prema zahtjevima potrošača odnosno smanjiti mu sadržaj alkohla i kiselina. U nastavku istraživanja će se kemijski analizirati odabrani tipovi vina kako bi se mogla odrediti "idealna" tehnologija i izraditi elaborat o zaštiti marke vina. Konačno slijedi izrada media plana i organizacijske aktivnosti vezane za uvođenje proizvoda na tržište.
zagrebačko tržište; vino; konkurentnost; tržna marka
nije evidentirano
engleski
Introducing Kraljevina Zelina wine trade mark into the Zagreb market
nije evidentirano
zagreb market; wine; competitivnes; brand
nije evidentirano
Podaci o prilogu
176-177-x.
2000.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik plenarnih izlaganjai sažetaka
Brkić, Srećko
Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED)
Podaci o skupu
Izazovi hrvatskoj poljoprivredi na početku 21. stoljeća
predavanje
08.11.2000-11.11.2000
Poreč, Hrvatska