Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osmih razreda osnovne škole (CROSBI ID 197309)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tomac, Zvonimir ; Šumanović, Mara ; Rastovski, Dražen
hrvatski
Tjelesna i zdravstvena kultura iz perspektive učenika osmih razreda osnovne škole
Osnovni je cilj istraživanja bio percepcijama učenika vrednovati opći nastavni plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi. Uzorak ispitanika obuhvatio je 314 učenika (154 učenika i 160 učenica) osmih razreda osnovnih škola u Osijeku, Hrvatska. Konstruiran je instrument –upitnik zadovoljavajuće pouzdanost koji je sa dvanaest čestica procijenio percepcije predmeta u obilježjima: zanimljivost, razumljivost, težina, korisnost za sadašnji život, važnost za budući život te omiljenost predmeta. U obradi se koristila deskriptivna statistika, faktorska analiza, analiza varijance ANOVA te post hoc analiza.Rezultati ukazuju kako većina učenika voli predmet zato što je lak, zanimljiv, razumljiv i koristan za njihov sadašnji život. Na nastavi se osjećaju sigurnima i zadatke obavljaju s lakoćom. Trećina učenika ne prepoznaje vrijednost predmeta za budućnost, koji im i nije najomiljeniji, ne žele ga više od dva puta tjedno, i na nastavi se pretjerano ne trude. Faktorskom je analizom dobivena jedna dimenzija definirana kao omiljenost predmeta. Utvrđene su razlike u percepcijama učenika. Izrazito pozitivne stavove imaju dječaci te učenici koji su većoj mjeri tjelesno angažirani. Slabija omiljenost dobivena je kod djevojčica te kod učenika čiji su omiljeni predmeti matematika i strani jezik.
osnovna škola; tjelesna i zdravstvena kultura; percepcije
nije evidentirano
engleski
Physicale education from the perspective Eight- graders
nije evidentirano
elementary school; physical education; perception
nije evidentirano