Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 49040)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slunjski, Edita
hrvatski
Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju
Postmodernističko shvaćanje djeteta kao osobe koja ima pravo da ga se čuje, pravo na sudjelovanje i na donošenje odluka, te kao osobe koja može kompetentno razumjeti svoja iskustva i o njima reflektirati, predstavljaju etičke, logičke i pedagoške temelje odgojno-obrazovnog pristupa zasnovanog na slušanju i uvažavanju mišljenja djeteta. Unatoč tome što je «slušanje» djece suvremena pedagoška tendencija, njeno oživotvorenje u praksi mnogih ustanova ranog odgoja inhibirano je još uvijek prevladavajućim uvjerenjem da odrasle osobe najbolje (jedine) znaju što djetetu treba i što je za njega najbolje. Ostvarivanje odgojno-obrazovnog procesa temeljenog na slušanju djeteta i uvažavanju njegova mišljenja, iziskuje ozbiljno propitivanje i reviziju temeljnih uvjerenja odgajatelja o mogućnostima, potrebama i pravima djeteta rane dobi. Na tim osnovama pristupa se redizajniranju različitih organizacijskih struktura ustanove ranog odgoja koje s oživotvorenjem kulture mišljenja kolidiraju, a osobito onih koji vode repozicioniranju autoriteta odgajatelja u oblikovanju odnosa i komunikacije s djecom.
kultura mišljenja, slušanje djeteta, autoritet odgajatelja
nije evidentirano
engleski
Culture of opinion and positioning of authority in early education
nije evidentirano
culture of opinion, hearing of the child, authority of teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
364-371.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2013.
978-953-99167-5-4