Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razlikuju li se učenici različitog statusa uključenosti u nasilje u stupnju samoefikasnosti i percepciji roditeljskih sukoba? (CROSBI ID 602127)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija Razlikuju li se učenici različitog statusa uključenosti u nasilje u stupnju samoefikasnosti i percepciji roditeljskih sukoba? // Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka / Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2013. str. 198-198

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija

hrvatski

Razlikuju li se učenici različitog statusa uključenosti u nasilje u stupnju samoefikasnosti i percepciji roditeljskih sukoba?

Promatranje obiteljskog nasilja u mnogobrojnim istraživanjima pokazalo se kao značajan čimbenik za razvoj vršnjačkog nasilja. Učenici uključeni u vršnjačko nasilje u školama pokazuju slabiju prilagodbu i funkcioniranje u akademskoj, socijalnoj i emocionalnoj domeni. Cilj istraživanja je provjeriti razlikuju li se učenici različitog statusa uključenosti u nasilje s obzirom na roditeljske sukobe koje doživljavaju i postignutu samoefikasnost. U istraživanje je sudjelovalo 448 (61, 6 % mladića i 38, 4% djevojaka) učenika prvih i drugih razreda (prosječne dobi M=15, 84) srednjih škola (Elektrotehnička i prometna škola 37, 5% i Ekonomska škola 62, 5%). Učenici su popunjavali Skalu dječje percepcije sukoba među roditeljima, Upitnik samoefikasnosti za djecu i Upitnik o nasilju među školskom djecom. S obzirom na uključenosti u nasilje učenici su imali sljedeći status: 56, 3% učenika nije bilo uključeno u nasilje, 24, 3% učenika su žrtve nasilje, 13, 8% su i žrtve i nasilnici (provokativne žrtve), a 5, 6% su nasilnici. Analizom varijance dobiveni su sljedeći rezultati: učenici žrtve nasilja i provokativne žrtve u odnosu na učenike neuključene u nasilje percipiraju veći intenzitet sukoba među roditeljima (F(3, 4230)=8, 77 ; p<, 01), iskazuju višu razinu samookrivljavanja (F(3, 423)=5, 09 ; p<, 01) te osjećaju veću prijetnju (F(3, 423)=8, 48 ; p<, 01). Učenici žrtve nasilja u odnosu na učenike neuključene u nasilje iskazuju manji stupanj socijalne (F(3, 423)=3, 49 ; p<, 05), akademske (F(3, 423)=9, 19 ; p<, 01) i emocionalne samoefikasnosti (F(3, 423)=6, 07 ; p<, 01). Učenici provokativne žrtve nasilja u odnosu na učenike neuključene u nasilje pokazuju slabiju akademsku samoefikasnost (F(3, 423)=9, 19 ; p<, 01), dok učenici nasilnici u odnosu na učenike žrtve nasilja pokazuju viši stupanj emocionalne samoefikasnosti (F(3, 423)=6, 07 ; p<, 01). Iz navedenih rezultata možemo zaključiti kako žrtve vršnjačkog nasilja percipiraju najviše roditeljskih sukoba i najmanje razvijenu samoefikasnost, a potom djeca koja su ujedno i nasilnici i žrtve nasilja. No postavlja se pitanje uzroka, odnosno posljedice. Da li su djeca žrtva nasilja to postala zbog promatranja roditeljskih sukoba i kao posljedice toga razvila slabiju samoefikasnosti, ili je doživljeno nasilje u školi utjecalo na slabiji razvoj samoefikasnosti?

vršnjačko nasilje; roditeljski sukobi; samoefikasnost

nije evidentirano

engleski

Is there differences between students with different bullying status in the level of self- efficacy and perception of parental conflict?

nije evidentirano

peer violence; parental conflict; self-efficacy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

198-198.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremeni izazovi psihologije rada i organizacijske psihologije : knjiga sažetaka

Sušanj, Zoran ; Miletić, Irena ; Kalebić Maglica, Barbara ; Lopižić, Josip

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-2-5

Podaci o skupu

21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

poster

01.01.2013-01.01.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija