Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) (CROSBI ID 197489)

Prilog u časopisu | stručni rad

Novoselić, Daniela ; Domišljanović, Damir ; Bogut, Irella Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija) // Život i škola = Life and school, 1 (2013), 29; 397-404

Podaci o odgovornosti

Novoselić, Daniela ; Domišljanović, Damir ; Bogut, Irella

hrvatski

Čitanje naglas učenika s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija)

Kvalitetna i sadržajno raznolika suradnja roditelja i škole važna je odrednica pedagoški djelotvorne škole. Roditelji žele da njihova djeca budu uspješni učenici i spremni su im pomoći na mnogobrojne načine, primjerice omogućiti im dodatnu stručnu poduku pri učenju i svladavanju nastavnih sadržaja. Istraživanja i iskustva učitelja pokazuju da uključivanje roditelja u školske aktivnosti značajno utječe na učenička postgnuća, povećanje motivacije i smanjenje problema discipline, no praksa u hrvatskim školama pokazuje vrlo slabu uključenost roditelja u obrazovni proces. Tijekom školovanja djece postoje mnogobrojni načini uključivanja roditelja volontera u rad škole. Roditelji volonteri svojim radom daju značajnu podršku školskoj zajednici, ali u isto vrijeme svojim primjerom pokazuju zanimanje i daju značenje procesu obrazovanja djece, upućuju djecu na važnost sudjelovanja u ivotu i radu šire društvene zajednice. U radu se iznosi iskustvo čitanja na glas učenika prvoga i drugoga razreda s roditeljima volonterima u Osnovnoj školi "Castelli International School", Grottaferrata, Rim (Italija). Precizno definiranje vremenea koje su bili spremni odvojiti za volontiranje omogućilo je da i roditelji koji su zaposleni i rade puno radno vrijeme, kao i nezaposleni roditelji budu volonteri. Roditelji volonteri svojim redovitim dolaskom i slušanjem učeničkoga čitanja značajno su pomogli u sustavnom vježbanju početnoga čitanja, zatim čitanju s razumijevanjem, brzom čitanju, interpretativnom i kreativnom čitanju. Čitanje s roditeljima volonterima jedan je od koraka k samostalnom čitanju, poticanju želje za čitanjem i usmenim izražavanjem. Roditelji volonteri svojim angažmanom potaknuli su kod djece ljubav prema knjizi, doživljaj književno-umjetničkoga teksta, djeca su bila emotivno oplemenjena, obogaćena iskustvom javnoga nastupa i općenito omogli su u oblikovanju osobina svestrane osobe. Na taj način djetetu je poslana poruka o važnosti njegovoga svakodnevnog rada - učenja.

roditelji volonteri; čitanje na glas; čitanje s razumijevanjem; čitalačka kompetencija

nije evidentirano

engleski

Reading out loud to parental volunteers in the "Castelli International School" Grottaferrata, Rome (Italy)

nije evidentirano

parental volunteer; reading out loud; reading ability; reading comprehension

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (29)

2013.

397-404

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija