Zrinjka Glovacki-Bernardi et al.: Uvod u lingvistiku. Zagreb: Školska knjiga, 2001, 288 str. (CROSBI ID 197557)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Petrović, Velimir Zrinjka Glovacki-Bernardi et al.: Uvod u lingvistiku. Zagreb: Školska knjiga, 2001, 288 str. // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 4 (2001), 245-246

Petrović, Velimir

Zrinjka Glovacki-Bernardi et al.: Uvod u lingvistiku. Zagreb: Školska knjiga, 2001, 288 str.

Sveučilišni udžbenik „Uvod u lingvistiku“ namijenjen je ponajprije studentima humanističkih znanosti, studentima društvenih znanosti, ali i svim čitateljima koje zanima sam jezik, povijest bavljenja jezičnim problemima, pravci i škole suvremene znanosti o jeziku. Nastao je na temelju nastavnog iskustva stečenog u okviru istoimenog kolegija te programa dodiplomskog i poslijediplomskog studija neofiloloških grupa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Podijeljen je na sedam poglavlja: „Pregled povijesti bavljenja jezikom do konca 19. stoljeća“ (Zrinjka Glovacki-Bernardi), „Lingvistička geografija i srodne metode“ (August Kovačec), „Ferdinand de Saussure i strukturalizam“ (August Kovačec), „Američka lingvistika“ (Milan Mihaljević), „Sociolingvistika“ (Dieter W. Halwachs), „Pragmalingvistika“ (Karl Sornig i Christine Penzinger) i „Tekstna lingvistika“ (Richard Schrodt). Na kraju svakog poglavlja nalazi se opsežan popis literature koja zainteresiranom čitatelju može biti od koristi za intenzivnije upoznavanje s predmetom proučavanja pojedinih lingvističkih grana. U „Kazalu pojmova“ su na 17 stranica popisani lingvisički pojmovi s naznakom stranice na kojoj se spominju. Udžbenik predstavlja vrlo koristan povijesni pregled bavljenja jezičnim problemima, pravcima i školama suvremene znanosti o jeziku. Dobro se uklapa u program studija kako na neofilološkim studijskim grupama tako i na studiju opće lingvistike, sociologije i antropologije. Studentima koji su upućeni na intenzivnije upoznavanje s predmetom i problemima proučavanja pojedinih lingvističkih grana bogata bibliografija će biti dobar putokaz u odabiru dalje lingvisičke literature.

povijest bavljenja jezikom; lingvistička geografija; Ferdinand de Saussure; američka lingviszika; sociolingvistika; pragmalingvistika; tekstna lingvistika

Zrinjka Glovacki-Bernardi et al: Introduktion to Linguistics, Zagreb: Školska knjiga, 288 str.

history of language investigation; linguistic geography; Ferdinand de Saussure; american linguistics; sociolinguistics; pragmalinguistics; text linguisics