Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kultiviranje žudnje: tijelo u feminističkoj pedagogiji (CROSBI ID 49094)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Bartulović, Marija Kultiviranje žudnje: tijelo u feminističkoj pedagogiji // Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 72-80

Podaci o odgovornosti

Bartulović, Marija

hrvatski

Kultiviranje žudnje: tijelo u feminističkoj pedagogiji

Tijelo je posljednjih desetljeća postalo jedan od najčešće tematiziranih pojmova u društvenim i humanističkim znanostima. Većina autora taj interes povezuje s razdobljem kasnog ili visokog moderniteta u kojemu ono zauzima centralno mjesto u samoodređenju pojedinca (tijelo kao projekt). Ipak, pitanje što tijelo jest još uvijek dobiva različite, nerijetko oprečne odgovore. Ovisno o perspektivi, ono je promatrano kao materijalna, biološka činjenica, ili kulturom, odnosno diskursom određen pojam. U feminističkoj pedagogijskoj perspektivni kao polazište za tematizaciju tijela prevladavaju konstruktivističke teorije koje autorima omogućuju kritiku biologijskog determinizma, utemeljujuću za normativnost i superiornost muškog (bijelog, heteroseksualnog, pripadnog srednjoj klasi) tijela u odnosu na žensko (Drugo). Ta kritika među ostalim obuhvaća analizu konstruiranja rodnih i seksualnih tijela učenika i učitelja, iznalaženje oslobađajućih naracija tjelesnosti nasuprot opresivnima, te poziv na artikuliranje diskursa erotičnosti u obrazovanju, nasuprot prevladavajućem diskursu šutnje.

feministička pedagogija, tijelo, socijalna konstrukcija, obrazovanje, transformacija

nije evidentirano

engleski

Cultivation of Desire: Body in Feminist Pedagogy

nije evidentirano

feminist pedagogy, body, social construction, education, transformation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

72-80.

objavljeno

Podaci o knjizi

Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti

Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

2013.

978-953-99167-5-4

Povezanost rada

Pedagogija