Hrvatska operna kritika između dvaju svjetskih ratova na primjeru Gotovčeva Ere s onoga svijeta (CROSBI ID 602384)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Majer-Bobetko, Sanja
hrvatski
Hrvatska operna kritika između dvaju svjetskih ratova na primjeru Gotovčeva Ere s onoga svijeta
Premda se u hrvatskoj glazbenoj kritici – koja je ishodišna točka i operne kritike – između dvaju svjetskih ratova može uočiti raznovrsnost pristupa, dosadašnja su istraživanja potvrdila činjenicu da u njoj ipak dominira ideologija (neo)nacionalnog smjera. Niz istaknutih glazbenih pisaca i kritičara svojim su radovima izravno podupirali i promicali djela, koja po njihovu mišljenju odgovaraju zadanim kriterijima, odnosno zasnivanju umjetničke glazbe na folklornom izričaju, što je izravan nastavak ideja začetih u razdoblju narodnog preporoda i potom gorljivo zagovaranih po Franji Kuhaču u drugoj polovici 19. stoljeća. Temeljni njihov stav jest da će se samo na taj način sačuvati identitet i omogućiti afirmaciju hrvatske glazbe u inozemstvu. Kako je poznato, Ero s onoga svijeta najveća je uspješnica hrvatskoga opernog stvaralaštva, koja je tijekom 75 godina svoga postojanja, samo na sceni HNK u Zagrebu doživjela preko 660 izvedaba i učvrstila svoju poziciju u hrvatskoj glazbenoj tradiciji. Suočavanje glazbene kritike s takvim djelom svakako zaslužuje posebnu pozornost, pa je stoga i izabrano kao model na kojemu se iščitavaju dosezi hrvatske operne kritike u navedenom razdoblju.
opera; kritika; Hrvatska; Gotovac; Ero s onoga svijeta
nije evidentirano
engleski
Croatian Music Criticism between the Two World Wars Examplified by Gotovac's Ero s onoga svijeta [Ero from the Other World
nije evidentirano
Opera; criticism; Croatia; Gotovac; Ero from the Other World
nije evidentirano
Podaci o prilogu
93-106.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Hećimović, Branko
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-154-101-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
pozvano predavanje
29.02.1904-29.02.2096