Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatska operna kritika između dvaju svjetskih ratova na primjeru Gotovčeva Ere s onoga svijeta (CROSBI ID 602384)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Majer-Bobetko, Sanja Hrvatska operna kritika između dvaju svjetskih ratova na primjeru Gotovčeva Ere s onoga svijeta // Krležini dani u Osijeku 2010 : Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari:Prvi dio:U spomen Nikoli Batušiću / Hećimović, Branko (ur.). Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 93-106

Podaci o odgovornosti

Majer-Bobetko, Sanja

hrvatski

Hrvatska operna kritika između dvaju svjetskih ratova na primjeru Gotovčeva Ere s onoga svijeta

Premda se u hrvatskoj glazbenoj kritici – koja je ishodišna točka i operne kritike – između dvaju svjetskih ratova može uočiti raznovrsnost pristupa, dosadašnja su istraživanja potvrdila činjenicu da u njoj ipak dominira ideologija (neo)nacionalnog smjera. Niz istaknutih glazbenih pisaca i kritičara svojim su radovima izravno podupirali i promicali djela, koja po njihovu mišljenju odgovaraju zadanim kriterijima, odnosno zasnivanju umjetničke glazbe na folklornom izričaju, što je izravan nastavak ideja začetih u razdoblju narodnog preporoda i potom gorljivo zagovaranih po Franji Kuhaču u drugoj polovici 19. stoljeća. Temeljni njihov stav jest da će se samo na taj način sačuvati identitet i omogućiti afirmaciju hrvatske glazbe u inozemstvu. Kako je poznato, Ero s onoga svijeta najveća je uspješnica hrvatskoga opernog stvaralaštva, koja je tijekom 75 godina svoga postojanja, samo na sceni HNK u Zagrebu doživjela preko 660 izvedaba i učvrstila svoju poziciju u hrvatskoj glazbenoj tradiciji. Suočavanje glazbene kritike s takvim djelom svakako zaslužuje posebnu pozornost, pa je stoga i izabrano kao model na kojemu se iščitavaju dosezi hrvatske operne kritike u navedenom razdoblju.

opera; kritika; Hrvatska; Gotovac; Ero s onoga svijeta

nije evidentirano

engleski

Croatian Music Criticism between the Two World Wars Examplified by Gotovac's Ero s onoga svijeta [Ero from the Other World

nije evidentirano

Opera; criticism; Croatia; Gotovac; Ero from the Other World

nije evidentirano

Podaci o prilogu

93-106.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hećimović, Branko

Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-154-101-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti