Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera (CROSBI ID 381226)

Ocjenski rad | diplomski rad

Antolčić, Tea Utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera / Hromatko, Ivana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Antolčić, Tea

Hromatko, Ivana

hrvatski

Utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vrijednosti kao partnera

Cilj istraživanja je bio provjeriti utjecaj izlaganja licima različite atraktivnosti na procjenu vlastite i partnerove vrijednosti kao partnera s pretpostavkom pojavljivanja efekta kontrasta. Rezultati su dobiveni na ukupno 563 sudionika (147 muškaraca i 416 žena), od čega su svi bili u predanoj vezi. Kao mjera konstrukta „vrijednost kao partnera“ korišten je upitnik Mate Value Inventory (MVI-7) (Kirsner, Figueredo i Jacobs, 2003) kojeg su sudionici rješavali u dva navrata s razmakom od tjedan dana. U prvome dijelu sudionici su procjenjivali samo vlastitu vrijednost i vrijednost svog partnera, dok su u drugom dijelu po slučaju sudjelovali u jednoj od 4 situacije koje su se razlikovale po vrsti slika koje su gledali – atraktivna muška lica, neatraktivna muška lica, atraktivna ženska lica i neatraktivna ženska lica. Nakon izlaganja slikama, ponovo su procjenjivali vlastitu i partnerovu vrijednost kao partnera. Dobiveni podaci su obrađeni mješovitim modelom analize varijance koja je pokazala kako nema statistički značajne razlike u samoprocjeni i procjeni partnera prije i nakon izlaganja slikama, bez obzira na to kakvim su slikama bili izloženi – efekt kontrasta se nije pojavio. Iznimka je situacija kad su sudionici gledali slike neatraktivnih žena nakon čega su svoje partnere procijenili manje privlačnima. Nalaz koji se pokazao značajnim u svakoj od situacija jest taj da sudionici svoje partnere procjenjuju boljima nego sami sebe.

atraktivnost lica; vrijednost kao partnera; efekt kontrasta

nije evidentirano

engleski

The effect of exposure to faces of different attractiveness on mate value assessment

nije evidentirano

facial attractiveness; mate value; contrast effect

nije evidentirano

Podaci o izdanju

31

29.04.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija