Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Redefiniranje odgojne uloge obitelji (CROSBI ID 197784)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Jurčević-Lozančić, Anka Redefining the educational role of the family / Redefiniranje odgojne uloge obitelji // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 4; 122-150

Podaci o odgovornosti

Jurčević-Lozančić, Anka

hrvatski

Redefiniranje odgojne uloge obitelji

Industrijalizacija, nova koncepcija društva, prepoznavanje prava čovjeka i građanina stvorile su novi društveni poredak i koncept humanizacije. Potrošačko društvo predlaže i nalaže nove vrijednosti, nove međuljudske odnose, novu koncepciju vremena i prostora. Odnos potrošnje i proizvodnje, stjecanje profita i materijalnih dobara umanjuje čovjekovu spontanost, smanjuje vrijeme koje bi trebao provoditi s obitelji, prijateljima, za prepuštanje emocijama, za istraživanje duhovnosti i izgradnju kvalitetnijeg odnosa prema sebi i drugima. U skladu s navedenim, mnoge promjene i načini shvaćanja postmodernističkog društva odražavaju se i na obitelj, na njezin identitet i definiciju njezine uloge u odnosu na pojedinca i društvo. Odgoj djece u suvremenim uvjetima života potrebno je promatrati kao suptilan proces, ulogu u interakciji s cjelokupnim društvenim okruženjem kojeg determiniraju stalne promjene. Mnogi roditelji u namjeri da odgajaju svoju djecu ne primjenjuju suvremene pedagogijske spoznaje što je posljedica njihove slabe informiranosti (Maleš i Kušević, 2011). Dakako, prisutne su i nejasnoće o roditeljskim pravima i odgovornostima. Pitanja koja se odnose na roditelje i koliko su kompetentni za uloge majke i oca postaju sve aktualnija. U ovome radu daje se prikaz suvremenih znanstvenih spoznaja koje propituju temeljne obiteljske vrijednosti koje su relevantne za odgoj i podizanje djeteta u kontekstu suvremenog društva.

roditeljstvo ; odgoj ; dijete ; suvremeno društvo

nije evidentirano

engleski

Redefining the educational role of the family

Industrijalizacija, nova koncepcija društva, prepoznavanje prava čovjeka i građanina stvorile su novi društveni poredak i koncept humanizacije. Potrošačko društvo predlaže i nalaže nove vrijednosti, nove međuljudske odnose, novu koncepciju vremena i prostora. Odnos potrošnje i proizvodnje, stjecanje profita i materijalnih dobara umanjuje čovjekovu spontanost, smanjuje vrijeme koje bi trebao provoditi s obitelji, prijateljima, za prepuštanje emocijama, za istraživanje duhovnosti i izgradnju kvalitetnijeg odnosa prema sebi i drugima. U skladu s navedenim, mnoge promjene i načini shvaćanja postmodernističkog društva odražavaju se i na obitelj, na njezin identitet i definiciju njezine uloge u odnosu na pojedinca i društvo. Odgoj djece u suvremenim uvjetima života potrebno je promatrati kao suptilan proces, ulogu u interakciji s cjelokupnim društvenim okruženjem kojeg determiniraju stalne promjene. Mnogi roditelji u namjeri da odgajaju svoju djecu ne primjenjuju suvremene pedagogijske spoznaje što je posljedica njihove slabe informiranosti (Maleš i Kušević, 2011). Dakako, prisutne su i nejasnoće o roditeljskim pravima i odgovornostima. Pitanja koja se odnose na roditelje i koliko su kompetentni za uloge majke i oca postaju sve aktualnija. U ovome radu daje se prikaz suvremenih znanstvenih spoznaja koje propituju temeljne obiteljske vrijednosti koje su relevantne za odgoj i podizanje djeteta u kontekstu suvremenog društva.

parenthood ; education ; child ; modern society

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (4)

2011.

122-150

objavljeno

1848-5189

1848-5197

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost