Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dječja lemska proza (CROSBI ID 602602)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kos-Lajtman, Andrijana Dječja lemska proza // Zlatni danci 14 - Suvremena dječja književnost II / Pintarić, Ana (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Pečuhu, 2013. str. 61-77

Podaci o odgovornosti

Kos-Lajtman, Andrijana

hrvatski

Dječja lemska proza

U radu se nastoje rasvijetliti osebujni dječjeknjiževni diskursi obilježeni instrumentarijem i metodologijom karakterističnima za leksikografske tekstove: rječnike, enciklopedije i leksikone. Riječ je o tekstovima koji, sukladno onima u nedječjoj književnosti (osobito onoj suvremenog doba) pokazuju odlike hibridnosti združujući književne i znanstvene teme, motive, narativne postupke i metatekstualne alate. Krećući od pretpostavke o postojanju tzv. lemskih diskursa u književnosti za odrasle, srodni postupci primjećuju se i detaljnije rasvjetljavaju i u dječjoj književnosti. Analitičkim čitanjima raščlanjuju se apliciranja karakterističnih leksikografskih tehnika i postupaka u književnosti namijenjenoj mladim i najmlađim čitateljima – u prvom redu postupak tzv. lematizacije teksta. Ovakvi netipični postupci jezične prezentacije, koji svoju primarnu genezu i primjenu nalaze u leksikografiji, tekst svode na svojevrsnu lemsku strukturu, koja se pronalazi ponajprije u leksikonima, rječnicima i priručnicima autorski pridodanima glavnom dijelu (književnog) teksta. Premda je postojanje takvih diskursa moguće pratiti od početaka dječje književnosti do danas, u novije doba prisutan je ne samo njihov porast nego i teorijski okvir njihova tumačenja. Navedenu pojavu moguće je argumentirati dvostruko – s jedne strane globalnim književnim silnicama postmodernističkog predznaka karakterističnima za doba u kojemu živimo, a s druge strane specifičnostima dječjeg recipijenta. Upravo potonji aspekt, onaj utemeljen na psiholingvističkim osobitostima usvajanja pojmova i oblikovanja tzv. mentalnih leksikona (mreža riječi) u dječjoj dobi čini se presudnim za mnoštvo primjera ovakvih zanimljivih književno-leksikografskih dječjih proza.

dječja književnost; leksikografija; lema; lematizacija; mentalni leksikon

nije evidentirano

engleski

Children's lemma prose

nije evidentirano

children's literature; lexicography; lemma; lemma process; mental lexicon

nije evidentirano

Podaci o prilogu

61-77.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zlatni danci 14 - Suvremena dječja književnost II

Pintarić, Ana

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Pečuhu

978-953-314-060-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija