Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Masovni mediji i semiotika popularne kulture (CROSBI ID 197804)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Labaš, Danijel, Mihovilović, Maja Masovni mediji i semiotika popularne kulture // Kroatologija, 2 (2011), 1; 95-122

Podaci o odgovornosti

Labaš, Danijel, Mihovilović, Maja

hrvatski

Masovni mediji i semiotika popularne kulture

Ovaj rad problematizira glavna obilježja popularne kulture u zapadnom društvu i njihov odnos, zapravo povezanost s masovnim medijima. Rad započinje uobičajenom praksom u društveno-humanističkim znanostima, a to je teorijsko i terminološko određenje pojmova o kojima je riječ (tj. kultura, masovna kultura, folk kultura i dr.). Autori se oslanjaju na literaturu kompetentnih autora (Danesi, Fiske, Barthes i dr.). Potom detaljnije analiziraju popularnu kulturu s osvrtom na kritičke teorije (Frankfurtska škola), populistički pristup i središnju poziciju koja ujedinjuje suvremene teorije popularne kulture. Tome (logično) slijedi poglavlje o obilježjima popularne kulture (ljudskost, emocionalnost, progresivnost, raskid s tradicijom i konflikt i dr. ), zatim analiza odnosa popularne kulture i masovnih medija, propitivanje fenomena amerikanizacije, popularne ekonomije, kapitalizma i konzumerizma te napokon promišljanje o tome mogu li izričaji popularne kulture biti umjetnička ostvarenja. Nakon toga raspravlja se o tome je li populus aktivan ili pasivan, te se napokon postavlja razložno (možda i ključno) pitanje: zašto je nešto uopće popularno? Autori pokušavaju odgovoriti uz pomoć teorije koja nudi više prihvatljivih opcija. Posljednje poglavlje usredotočuje se na eklatantne izričaje suvremene popularne kulture – televiziju, film, glazbu i jezik. U zaključku se iznose stavovi: s obzirom da se prijenos popularne kulture vrši medijima, a dekodiranje značenja je ovisno o širem društvenom kontekstu, autori se zauzimajuza analizu popularnosti bilo kojeg oblika popularne kulture kroz interdisciplinarni pristup.

masovni mediji; semiotika; popularna kultura; stereotip

nije evidentirano

engleski

Mass media and semiotic of popular culture

nije evidentirano

mass media; semiotics; popular culture; stereotype

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (1)

2011.

95-122

objavljeno

1847-8050

1848-9117

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti