Priče i pričanje na Internetu (CROSBI ID 602619)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija

Peović Vuković, Katarina Priče i pričanje na Internetu // O pričama i pričanju danas Zagreb, Hrvatska, 01.01.2013-01.01.2013

Peović Vuković, Katarina

Priče i pričanje na Internetu

Izlaganje će mapirati polje priča i pričanja u odnosu na komunikacijski segment novog medija koji se od devedesetih godina prošlog stoljeća nameće kao polje naratološkog, kulturološkog i etnografskog istraživanja. Zadaća izlaganja je dvojaka. Prvo problematizirati dominantni oblik reprezentacije na Internetu (vizualno/tekstualno). Drugo, priče i pričanje smjestiti u okvir tržišne ekonomije i njezinih mehanizma kooptacije nekih autentičnih kultura. U tom će se smislu pokušati problematizirali teza o vizualnom zaokretu (visual turn) koji se u pojavljuje u sferi filozofije medija negdje u isto vrijeme kada pratimo popularizaciju Interneta. Ovaj segment filozofije medija i njegova dominantna teza o dominaciji vizualnog, sučelit će se s metodama naratologije i kulturalnih studija kako bi se ukazalo na potrebu kompleksnog pristupa narativno-vizualnim medijima. U doba rane implementacije i popularizacije novog medija, pojavom World Wide Web-a, segment komunikacije se kristalizira, da bi se s Web 2.0 okružjem ponešto zamaglila diferencijacija komunikacije i vizualnog segmenta. Izlaganje će probati pokazati kako internetska komunikacija uvodi specifičan oblik vizualne kulture koji uključuje redefiniranje priča i praksi pričanja. Potonje će se pokazati kao temelj ekonomsko- korporacijskog razvoja (razvoj društvenih mreža, alata za agregaciju, praksi čitanja/pisanja, itd.). U tom će se smislu izlaganje posvetiti i drugoj temi – problemu tržišno-ekonomskih odnosa u doba cyber-libertarijanizma. Izložit će se korporativne strategije prema praksama pričanja i kooptivni mehanizmi specifični za hegemoniju "otvorenih medija".

priče; Internet; hegemonija; društvene mreže

Narrative and narration on the Internet

narratives; Internet; hegemony; social networks