Značaj kritičke refleksije i samorefleksije za istraživanje i unapređivanje pedagoške prakse (CROSBI ID 49187)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šagud, Mirjana ; Jurčević-Lozančić, Anka
hrvatski
Značaj kritičke refleksije i samorefleksije za istraživanje i unapređivanje pedagoške prakse
Profesionalne kompetencije odgojitelja zahtijevaju visoku razinu raznovrsnih sposobnosti i na njima temeljene praktične akcije, što pretpostavlja zajedničku sinergiju svih onih koji su uključeni ili odgovorni za kvalitetu odgojno-obrazovne prakse. Odgojitelji koji mogu učinkovito participirati u procesu učenja su one osobe koje su se spremne mijenjati u procesu traženja znanja putem zajedničkog istraživanja prakse. Stoga je priprema odgojitelja otvoren i trajan proces cjeloživotnog učenja i obrazovanja u kojem se njegovo profesionalno znanje propituje, revidira i postupno nadograđuje kroz zajedničko istraživanje vlastite prakse kritičkom refleksijom i samorefleksijom. Tijekom svog profesionalnog razvoja odgojitelji trebaju razviti intelektualnu kritičnost (Delors, 1998), odnosno svijest onog koji zna, ali i intelektualnu skromnost onog koji je svjestan ograničenosti ljudskog znanja i stalne težnje za osuvremenjavanjem i poboljšavanjem osobnog znanja. U radu se problematiziraju temeljne značajke procesa cjeloživotnog učenja i obrazovanja odgojitelja putem zajedničkih diskursa i refleksija te samovrednovanja konkretne odgojno-obrazovne prakse s ciljem njegova daljnjeg profesionalnog razvoja i podizanja profesionalne autonomije.
istraživanja u odgoju i obrazovanju, profesionalni razvoj odgajatelja, kritička refleksija, samorefleksija, cjeloživotno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
The influence of critical reflection and self-reflection on research and improvement of pedagogical practice
nije evidentirano
research in education, professional development of preschool teachers, critical reflection, self reflection, action research.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
138-145.
objavljeno
Podaci o knjizi
Prema kulturi (samo)vrednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja: izazov za promjene
Ljubetić, Maja ; Mendeš, Branimir
Split: Nomen Nostrum Mudnić
2012.
978-953-57365-0-9