Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značaj kritičke refleksije i samorefleksije za istraživanje i unapređivanje pedagoške prakse (CROSBI ID 49187)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Šagud, Mirjana ; Jurčević-Lozančić, Anka Značaj kritičke refleksije i samorefleksije za istraživanje i unapređivanje pedagoške prakse // Prema kulturi (samo)vrednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja: izazov za promjene / Ljubetić, Maja ; Mendeš, Branimir (ur.). Split: Nomen Nostrum Mudnić, 2012. str. 138-145

Podaci o odgovornosti

Šagud, Mirjana ; Jurčević-Lozančić, Anka

hrvatski

Značaj kritičke refleksije i samorefleksije za istraživanje i unapređivanje pedagoške prakse

Profesionalne kompetencije odgojitelja zahtijevaju visoku razinu raznovrsnih sposobnosti i na njima temeljene praktične akcije, što pretpostavlja zajedničku sinergiju svih onih koji su uključeni ili odgovorni za kvalitetu odgojno-obrazovne prakse. Odgojitelji koji mogu učinkovito participirati u procesu učenja su one osobe koje su se spremne mijenjati u procesu traženja znanja putem zajedničkog istraživanja prakse. Stoga je priprema odgojitelja otvoren i trajan proces cjeloživotnog učenja i obrazovanja u kojem se njegovo profesionalno znanje propituje, revidira i postupno nadograđuje kroz zajedničko istraživanje vlastite prakse kritičkom refleksijom i samorefleksijom. Tijekom svog profesionalnog razvoja odgojitelji trebaju razviti intelektualnu kritičnost (Delors, 1998), odnosno svijest onog koji zna, ali i intelektualnu skromnost onog koji je svjestan ograničenosti ljudskog znanja i stalne težnje za osuvremenjavanjem i poboljšavanjem osobnog znanja. U radu se problematiziraju temeljne značajke procesa cjeloživotnog učenja i obrazovanja odgojitelja putem zajedničkih diskursa i refleksija te samovrednovanja konkretne odgojno-obrazovne prakse s ciljem njegova daljnjeg profesionalnog razvoja i podizanja profesionalne autonomije.

istraživanja u odgoju i obrazovanju, profesionalni razvoj odgajatelja, kritička refleksija, samorefleksija, cjeloživotno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

The influence of critical reflection and self-reflection on research and improvement of pedagogical practice

nije evidentirano

research in education, professional development of preschool teachers, critical reflection, self reflection, action research.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

138-145.

objavljeno

Podaci o knjizi

Prema kulturi (samo)vrednovanja ustanove ranog i predškolskog odgoja: izazov za promjene

Ljubetić, Maja ; Mendeš, Branimir

Split: Nomen Nostrum Mudnić

2012.

978-953-57365-0-9

Povezanost rada

Pedagogija