Autonomija odgajatelja i razvoj njegovih kompetencija (CROSBI ID 49189)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šagud, Mirjana ; Jurčević-Lozančić, Anka
hrvatski
Autonomija odgajatelja i razvoj njegovih kompetencija
Odgojno-obrazovna praksa u ustanovama ranog i predškolskog odgoja nerijetko se sagledava u svijetlu standardiziranih akcija i postupaka, vjeruje se u univerzalne strategije, a uloga odgajatelja se u tom svjetlu reducira na ulogu tehničara. Stoga smatramo da je potrebno aktualizirati pitanje profesionalnog statusa odgajatelja i raditi na njegovom emancipiranju u autonomnog profesionalca koji je orijentiran na proces razvoja prakse, unošenju promjena sukladnih suvremenim paradigmama ranog i predškolskog odgoja i osobnom napredovanju. Recipročnim djelovanjem individualne i kolektivne odgovornosti (individualna i socijalna odgovornost) konstruktivnim odnosom između partikularnih, nepovezanih kurikuluma i onih koji su rezultat zajedničkog promišljanja stvara se koncept novog profesionalizma - interaktivni profesionalizam. Interpersonalna komunikacija je kontekstualno determinirana i predstavlja socijalno konstruktivistički proces te omogućava profesionalni i osobni napredak odgajatelja. Emancipacija i autonomija odgajatelja promišlja se u okviru istraživanja alternativnih rješenja i izbora kako unutar mikrokonteksta (odgojne skupine) tako i na makrorazini (unutar cjelokupnog institucijskog konteksta).
autonomija i emancipacija odgajatelja, profesionalni razvoj odgajatelja, kompetencije odgajatelja
nije evidentirano
engleski
Autonomy preschool teachers and strengthening their competencies
nije evidentirano
autonomy and emancipation of preschool teachers, professional development of preschool teachers, preschool teachers' competencies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
463-476.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni tokovi u ranom odgoju
Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela
Zenica: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici
2012.
978-9958-697-24-1