Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom (CROSBI ID 602937)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cergol Kovačević, Kristina ; Matijević, Milan
hrvatski
Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom
U radu se ispituju intenzitet i načini utjecaja medija na ovladavanje jezičnim vje- štinama u engleskome jeziku u osnovnoškolskome i srednjoškolskom obrazo- vanju skupine hrvatskih ispitanika (N=127) koji su u trenutku provođenja istraživanja pohađali drugu godinu studija. Među ispitanicima se nalazio i pod- uzorak studenata engleskoga jezika (N=36). Kao instrument upotrijebljen je upit- nik predstavljen u obliku internetske aplikacije izrađene za potrebe istraživanja. U upitniku je ispitivan utjecaj uređaja kojima se ispitanici služe u svakodnev- nome životu, a preko kojih su bili izloženi engleskom jeziku te su tako informal- no učili taj jezik tijekom svojega osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Informalno učenje definira se kao svjestan ili nesvjestan proces učenja koje nije strukturirano u smislu ciljeva učenja, vremena u kojemu se uči i podučavanja, a kojim se stječu određene vještine. Ispitanici su trebali procijeniti koliko je koji uređaj/medij utjecao na njihovo informalno učenje i razvijanje svake pojedine vještine u engleskome jeziku (slušanje, čitanje, pisanje, govorenje) u osnovnoškol- skome i srednjoškolskom razdoblju. Rezultati su pratili sličnu težnju u slučaju ukupnoga uzorka ispitanika i pod- uzorka studenata engleskoga jezika. Najveći utjecaj na informalno učenje engle- skoga jezika u oba obrazovna razdoblja imali su uređaji kojima se može pre- traživati internet, koji se istaknuo kao ključni medij u razvoju svih četiriju vje- ština, dok gledanje televizije i DVD-a nije igralo značajniju ulogu samo u ovlada- vanju vještinom pisanja. Uređaji za slušanje glazbe imali su značajnu ulogu u usvajanju vještina slušanja i govorenja. U zaključku se predlaže sljedeći korak u kojemu bi se dale preporuke za uporabu spoznaja ovoga i sličnih istraživanja u dodatnome uvježbavanju engleskoga jezi- ka u slobodno vrijeme, a to bi se znanje upotrijebilo u institucionaliziranoj na- stavi. Na taj bi se način ostvarila navika uporabe engleskoga jezika izvan školske klupe, što bi otvorilo put cjeloživotnom održavanju vještina engleskoga jezika i po završetku formalnoga obrazovanja.
informalno učenje ; mediji ; jezične vještine ; engleski jezik ; cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
Informal learning and students' self-assessment of the influence of media on their mastering of the English language
nije evidentirano
informal learning ; media ; language skills ; English language ; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
101-122.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-48-9
Podaci o skupu
7. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas: Dijete i mediji
predavanje
15.11.2013-15.11.2013
Osijek, Hrvatska