Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom (CROSBI ID 602937)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Cergol Kovačević, Kristina ; Matijević, Milan Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom // Dijete i jezik danas: dijete i mediji / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 101-122

Podaci o odgovornosti

Cergol Kovačević, Kristina ; Matijević, Milan

hrvatski

Informalno učenje i samoprocjene studenata o utjecaju medija na njihovo ovladavanje engleskim jezikom

U radu se ispituju intenzitet i načini utjecaja medija na ovladavanje jezičnim vje- štinama u engleskome jeziku u osnovnoškolskome i srednjoškolskom obrazo- vanju skupine hrvatskih ispitanika (N=127) koji su u trenutku provođenja istraživanja pohađali drugu godinu studija. Među ispitanicima se nalazio i pod- uzorak studenata engleskoga jezika (N=36). Kao instrument upotrijebljen je upit- nik predstavljen u obliku internetske aplikacije izrađene za potrebe istraživanja. U upitniku je ispitivan utjecaj uređaja kojima se ispitanici služe u svakodnev- nome životu, a preko kojih su bili izloženi engleskom jeziku te su tako informal- no učili taj jezik tijekom svojega osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Informalno učenje definira se kao svjestan ili nesvjestan proces učenja koje nije strukturirano u smislu ciljeva učenja, vremena u kojemu se uči i podučavanja, a kojim se stječu određene vještine. Ispitanici su trebali procijeniti koliko je koji uređaj/medij utjecao na njihovo informalno učenje i razvijanje svake pojedine vještine u engleskome jeziku (slušanje, čitanje, pisanje, govorenje) u osnovnoškol- skome i srednjoškolskom razdoblju. Rezultati su pratili sličnu težnju u slučaju ukupnoga uzorka ispitanika i pod- uzorka studenata engleskoga jezika. Najveći utjecaj na informalno učenje engle- skoga jezika u oba obrazovna razdoblja imali su uređaji kojima se može pre- traživati internet, koji se istaknuo kao ključni medij u razvoju svih četiriju vje- ština, dok gledanje televizije i DVD-a nije igralo značajniju ulogu samo u ovlada- vanju vještinom pisanja. Uređaji za slušanje glazbe imali su značajnu ulogu u usvajanju vještina slušanja i govorenja. U zaključku se predlaže sljedeći korak u kojemu bi se dale preporuke za uporabu spoznaja ovoga i sličnih istraživanja u dodatnome uvježbavanju engleskoga jezi- ka u slobodno vrijeme, a to bi se znanje upotrijebilo u institucionaliziranoj na- stavi. Na taj bi se način ostvarila navika uporabe engleskoga jezika izvan školske klupe, što bi otvorilo put cjeloživotnom održavanju vještina engleskoga jezika i po završetku formalnoga obrazovanja.

informalno učenje ; mediji ; jezične vještine ; engleski jezik ; cjeloživotno učenje

nije evidentirano

engleski

Informal learning and students' self-assessment of the influence of media on their mastering of the English language

nije evidentirano

informal learning ; media ; language skills ; English language ; lifelong learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

101-122.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina

Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-48-9

Podaci o skupu

7. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas: Dijete i mediji

predavanje

15.11.2013-15.11.2013

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija