Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti (CROSBI ID 198074)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Šagud, Mirjana ; Petrović-Sočo, Biserka Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 1; 279-289

Podaci o odgovornosti

Šagud, Mirjana ; Petrović-Sočo, Biserka

hrvatski

Igra - medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti

Fundamentalno proučavanje ili konceptualizacija razvoja i učenja djece rane i predškolske dobi nužno uzima u obzir dječju igru kao medij koji dozvoljava imaginarnu transformaciju djetetovih opservacija i razumijevanja neposredne stvarnosti. U igri se stvarnost metaforički interpretira i prezentira pomoću alternativnih scenarija, a aktualna događanja i iskustva djeca nanovo transformiraju i variraju. Igra je socijalna praksa (događa se u kooperaciji s drugima ili uz pomoć uvjeta koji drugi stvaraju) i kao takva specifičan je vid socio – kulturne realnosti u kojoj dijete zbog nemogućnosti potpunog razumijevanja i participiranja samo djelomično objektivno reflektira svoj realni prostor, a više ga interpretira i „mijenja“. Dijete restrukturira iskustvo i svakodnevnu realnost u imaginarnom svijetu igre, ali gotovo uvijek s prepoznatljivim socijalnim pravilima i uz kontrolu događanja. Svakodnevni realni kontekst ustanove trebao bi biti uređen tako da omogućava slobodnu elaboraciju i ekspresiju dječjih iskustava kao i izgrađivanje socijalnih kapaciteta koji će omogućiti bolju participaciju u različitim socijalnim grupama.

igra ; djece rane i predškolske dobi ; kontekst ustanove za odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi ; igra i igranje

Rad je recenziran i pripremljen za tisak u specijalnom broju Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje

engleski

Playing – the media of understanding, interpretation and transformation of the immediate reality

nije evidentirano

early and pre-school aged children's playing ; context of a pre-school institution ; learning and playing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (1)

2014.

279-289

objavljeno

1848-5189

1848-5197

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost