Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Domaća zadaća kao (ne)djelotvorna strategija učenja (CROSBI ID 603030)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Munjiza, Emerik Domaća zadaća kao (ne)djelotvorna strategija učenja // Sažetci pozvanih predavanja / Peko, A., Bogut, I., Sokol, S. (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2013. str. 9-10

Podaci o odgovornosti

Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Munjiza, Emerik

hrvatski

Domaća zadaća kao (ne)djelotvorna strategija učenja

Važnost domaćih zadaća kao strategije učenja, prestaje biti periodičan pedagoško-didaktički problem. Domaća zadaća u kontekstu učenja pretežno proizlazi iz nastave. U teoriji i praksi učitelja, postoje oprečna stajališta o tome je li domaća zadaća obvezno optimalno ili dodatno opterećenje učenika. Svakako je važno da domaća zadaća bude u skladu s učeničkim uzrastom. U početku su američki istraživači, a kasnije i drugi, došli do zaključka kako je optimalno vrijeme za rješavanje domaće zadaće od 10 minuta u razmjeru s godinom školovanja (1. razred 10 minuta, 5. razred 50 minuta itd.). Istraživanja pokazuju da previše domaće zadaće može biti kontraproduktivno. Posebno je važno da učenici budu osposobljeni za samostalno pisanje domaćih zadaća, jer jedino tada domaća zadaća ima smisao. Učitelji trebaju upućivati i savjetovati roditelje da ne odrađuju zadaću za svoju djecu, niti ju ispravljaju. Proces dolaženja do rezultata jednako je vrijedan kao i sam rezultat. Sadržaj i težina zadataka trebaju biti primjereni mogućnostima učenika te postavljenim ciljevima uz jasne upute glede rada na njoj. Rezultati istraživanja, baziranoga na empirijskim podatcima, prezentiranima u ovom radu ukazuju na ukupnu opterećenost učenika od prvog (6, 4 sata dnevno) do osmog razreda (10, 4 sata dnevno). Analizirajući ukupnu očekivanu opterećenost učenika i dodajući joj zahtjeve glede domaćih zadaća, evidentna je preopterećenost učenika u obveznom hrvatskom školstvu. Zabrinjavajuće je da učenik puno radno vrijeme (predviđeno za odrasle osobe) odradi u školi. Iz nastavnih aktivnosti slijede i određene obveze koje dodatno produžavaju radni tjedan i opterećuju učenika. Zbog nemogućnosti uvođenja novih nastavnih predmeta, u posljednje se vrijeme gomilaju novi sadržaji, a da se pri tome ni minimalno ne reduciraju sadržaji predmeta u koji se uvode. U svim programima se predviđaju domaće zadaće u različitim oblicima. Nužno je rješavanjem problema opterećenosti učenika školskim obvezama. Primarno, rad ukazuje na važnost analize domaćih zadaća kao djelotvorne strategije učenja. Sam proces rasterećenja uključuje domaću zadaću kao jedan od čimbenika opterećenja učenika od kojega se možda može prvo krenuti.

domaća zadaća ; nastava ; opterećenje učenika

nije evidentirano

engleski

Homework as (non) effective learning strategy

nije evidentirano

homework ; teaching ; load of students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

9-10.

2013.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-6965-37-3

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažetci pozvanih predavanja

Peko, A., Bogut, I., Sokol, S.

Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

Domaća zadaća - mit ili potreba

pozvano predavanje

22.11.2013-22.11.2013

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija