Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 603054)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Petrović-Sočo, Biserka
hrvatski
Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja
U prvom dijelu se u radu prikazuje razvoj teorijskih modela hrvatskih kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja (kurikuluma u širem smislu) u razdoblju od 1971. do 2010. godine, to jest od biheviorističkih, visoko strukturiranih programa, do humanističko-razvojnih kurikuluma, utemeljenih na dječjim razvojnim i individualnim potrebama, interesima i pravima. Dok su raniji programi bili usmjereni na sadržaje poučavanja, to jest bili su adultocentrični, suvremeni kurikulumi polaze od djeteta i usmjereni su na njegove razvojne potencijale, jačanje samopouzdanja, izgrađivanje samopoštovanja i samoostvarenje djeteta. Drugi dio rada se u skladu sa suvremenom, humanističko-razvojnom koncepcijom kurikuluma fokusira na potrebu repozicioniranja uloge odgojitelja i djeteta, i demokratizacije njihova odnosa u odgojno-obrazovnom procesu kao osnovnih preduvjeta zajedničkog stvaranja kurikuluma u kojem će dijete biti subjekt učenja i (su)kreator svog znanja. Budući da se razina demokratičnosti odnosa među odgojiteljima i prema djeci, kao i stvaranja stimulativnog okruženja za učenje, bitno razlikuju od jednog do drugog vrtića, upitno je u kojoj će mjeri realni kurikulum pojedine predškolske ustanove (kurikulum u užem smislu) biti kongruentan s proklamiranim humanističko-razvojnim kurikulumom, odnosno kurikulumom u širem smislu.
kurikulum ranog odgoja i obrazovanja; dijete rane i predškolske dobi; humanizacija i demokratizacija međusobnih odnosa; stimulativno okruženje za učenje
nije evidentirano
engleski
Reconceptualizing Croatian Early Education Curriculum
nije evidentirano
early childhood curriculum; young and preschool children; humanization and democratization of mutual relationship; stimulating learning environment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
37-38.
2012.
nije evidentirano
objavljeno
978-9958-697-20-3
Podaci o matičnoj publikaciji
Teorija i praksa ranog odgoja.Knjiga sažetaka Znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem Zenica, 21. April 2012.
Pehlić, Izet. ; Hasanagić, Anela
Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici
Podaci o skupu
Teorija i praksa ranog odgoja. Znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem Zenica,
predavanje
21.04.2012-21.04.2012
Zenica, Bosna i Hercegovina