Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 603054)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Petrović-Sočo, Biserka Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja // Teorija i praksa ranog odgoja.Knjiga sažetaka Znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem Zenica, 21. April 2012. / Pehlić, Izet. ; Hasanagić, Anela (ur.). Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici, 2012. str. 37-38

Podaci o odgovornosti

Petrović-Sočo, Biserka

hrvatski

Rekonceptualizacija hrvatskog kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja

U prvom dijelu se u radu prikazuje razvoj teorijskih modela hrvatskih kurikuluma ranoga odgoja i obrazovanja (kurikuluma u širem smislu) u razdoblju od 1971. do 2010. godine, to jest od biheviorističkih, visoko strukturiranih programa, do humanističko-razvojnih kurikuluma, utemeljenih na dječjim razvojnim i individualnim potrebama, interesima i pravima. Dok su raniji programi bili usmjereni na sadržaje poučavanja, to jest bili su adultocentrični, suvremeni kurikulumi polaze od djeteta i usmjereni su na njegove razvojne potencijale, jačanje samopouzdanja, izgrađivanje samopoštovanja i samoostvarenje djeteta. Drugi dio rada se u skladu sa suvremenom, humanističko-razvojnom koncepcijom kurikuluma fokusira na potrebu repozicioniranja uloge odgojitelja i djeteta, i demokratizacije njihova odnosa u odgojno-obrazovnom procesu kao osnovnih preduvjeta zajedničkog stvaranja kurikuluma u kojem će dijete biti subjekt učenja i (su)kreator svog znanja. Budući da se razina demokratičnosti odnosa među odgojiteljima i prema djeci, kao i stvaranja stimulativnog okruženja za učenje, bitno razlikuju od jednog do drugog vrtića, upitno je u kojoj će mjeri realni kurikulum pojedine predškolske ustanove (kurikulum u užem smislu) biti kongruentan s proklamiranim humanističko-razvojnim kurikulumom, odnosno kurikulumom u širem smislu.

kurikulum ranog odgoja i obrazovanja; dijete rane i predškolske dobi; humanizacija i demokratizacija međusobnih odnosa; stimulativno okruženje za učenje

nije evidentirano

engleski

Reconceptualizing Croatian Early Education Curriculum

nije evidentirano

early childhood curriculum; young and preschool children; humanization and democratization of mutual relationship; stimulating learning environment

nije evidentirano

Podaci o prilogu

37-38.

2012.

nije evidentirano

objavljeno

978-9958-697-20-3

Podaci o matičnoj publikaciji

Teorija i praksa ranog odgoja.Knjiga sažetaka Znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem Zenica, 21. April 2012.

Pehlić, Izet. ; Hasanagić, Anela

Zenica: Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici

Podaci o skupu

Teorija i praksa ranog odgoja. Znanstveno-stručna konferencija s međunarodnim učešćem Zenica,

predavanje

21.04.2012-21.04.2012

Zenica, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija