Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma (CROSBI ID 603114)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita
hrvatski
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, sukonstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njim. Učenje se odvija na način i u vrijeme kada dijete samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njegov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma vezanih za uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. Doprinos znanosti: Znanstveni doprinos rada je u teorijskoj elaboraciji novog poimanja kurikuluma ranog odgoja, kojeg određuju otvorenost, razvojnost i integriranost. Takvo shvaćanje kurikuluma iziskuje kontinuirano unapređivanje kvalitete odgojnog utjecaja odgajatelja na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. Doprinos pristupnice u radu je u teorijskoj razradi značajki tradicionalnog i suvremenog predškolskog kurikulukuma.
tradicionalno i suvremeno razumijevanje kurikuluma; predškolsko dijete; dječji vrtić
nije evidentirano
engleski
Traditional and modern point of preschool curriculum
nije evidentirano
traditional and modern recognize of preachool curriculum; preschool child; kindergarten
nije evidentirano
Podaci o prilogu
6-7.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka
Bacalja, Robert
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru
Podaci o skupu
Djetinjstvo razvoj i odgoj
predavanje
23.05.2003-24.05.2003
Zadar, Hrvatska