Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma (CROSBI ID 603114)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma // Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka / Bacalja, Robert (ur.). Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003. str. 6-7

Podaci o odgovornosti

Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita

hrvatski

Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma

Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, sukonstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njim. Učenje se odvija na način i u vrijeme kada dijete samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njegov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma vezanih za uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. Doprinos znanosti: Znanstveni doprinos rada je u teorijskoj elaboraciji novog poimanja kurikuluma ranog odgoja, kojeg određuju otvorenost, razvojnost i integriranost. Takvo shvaćanje kurikuluma iziskuje kontinuirano unapređivanje kvalitete odgojnog utjecaja odgajatelja na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. Doprinos pristupnice u radu je u teorijskoj razradi značajki tradicionalnog i suvremenog predškolskog kurikulukuma.

tradicionalno i suvremeno razumijevanje kurikuluma; predškolsko dijete; dječji vrtić

nije evidentirano

engleski

Traditional and modern point of preschool curriculum

nije evidentirano

traditional and modern recognize of preachool curriculum; preschool child; kindergarten

nije evidentirano

Podaci o prilogu

6-7.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Djetinjstvo, razvoj i odgoj knjiga sažetaka

Bacalja, Robert

Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

Djetinjstvo razvoj i odgoj

predavanje

23.05.2003-24.05.2003

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija