Mobbing u suvremenom društvu (CROSBI ID 49279)

Prilog u knjizi | stručni rad

Simonić, Ante ; Šendula-Jengić, Vesna ; Bošković, Gordan Mobbing u suvremenom društvu // Mobbing / Bodiroga-Vukobrat, Nada ; Frančišković, Tanja ; Pernar, Mirjana (ur.). Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2006. str. 7-22

Simonić, Ante ; Šendula-Jengić, Vesna ; Bošković, Gordan

Mobbing u suvremenom društvu

Prvo poglavlje sadrži članke koji nastoje s raznih strana obuhvatiti problem počevši od osnovnih teorijskih postavki, pregleda dosadašnjih publikacija i načina definiranja problema zlostavljanja na radnom mjestu, psiholoških i zdravstvenih posljedica, pravnih aspekata nekih dijagnostičkih i procjenskih problema i mogućih terapijskih akcija. Poglavlje završava preventivnim mogućnostima medicinske struke, djelovanja sindikata i poslodavaca, uređivanja pravne regulative i opisa mogućnosti i aktivnosti civilnog sektora. Drugo poglavlje sadrži recentna istraživanja pojave mobbinga i zlostavljanja na radnom mjestu, kao i rad na validaciji upitnika za populaciju u Hrvatskoj. Prilagodba instrumentarija uvjet je bez kojeg je istraživanje praktički nemoguće. Treće poglavlje nam donosi dva prikaza slučaja osoba izloženih mobbingu koje su razvile psihopatološke smetnje i trebale psihijatrijsku pomoć u njihovu prevladavanju. Oni nam zorno ilustriraju kakve poslijedice mobbing može imati na individualnom planu i koliko je složen proces liječenja i oporavka. Četvrto poglavlje sadrži kraće osvrte u kojima se na problem mobbinga gleda s malo drugačije strane, ali nikako manje zanimljive. Tri osvrta su zapravo teze koje su bile postavljene kao teme za okrugli stol tijekom spomenutog simpozija. Slijede upitnici korišteni i validirani u istraživanjima kao i model pravilnika radne organizacije koji će predvidjeti mjere sprječavanja pojave zlostavljanja na radnom mjestu.

mobbing, zlostavljanje na radnom mjestu, seksualno uznemiravanje

Mobbing in contemporary society

mobbing, workplace bullying, sexual harassment