Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ) (CROSBI ID 198386)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bradarić-Jončić, Sandra ; Mohr Nemčić, Renata
hrvatski
Motivacija u učenju Hrvatskog znakovnog jezika (HZJ)
Upitnikom za ispitivanje motivacije za učenje HZJ-a, konstruiranom za potrebe ispitivanja, ispitano je 69 studenata Logopedije na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu i 135 polaznika tečajeva HZJ-a pri udrugama “Dlan” i “Dodir” u Zagrebu. Upitnik o motivaciji sastoji se od 16 čestica s odgovorima na skali Likertovog tipa. U skladu s teorijskim očekivanjima, faktorskom analizom upitnika izdvojena su 3 faktora motivacije za učenje HZJ-a: integrativna, instrumentalna i afektivna motivacija. Analizom varijance rezultata na ekstrahiranim glavnim komponentama motivacije utvrđene su razlike između studenata Logopedije kojima je HZJ obavezni odnosno izborni kolegij te polaznika tečajeva pri udrugama. Kod polaznika tečajeva pri udrugama integrativna i afektivna motivacija značajno su više izražene, a instrumentalna motivacija značajno je manje izražena nego kod studenata. Obje skupine studenata međusobno su podjednako integrativno i afektivno motivirane za učenje HZJ-a, dok je instrumentalna motivacija značajno izraženija kod studenata kojima je HZJ obavezni kolegij. Kod obiju skupina studenata najslabije je izražena afektivna motivacija. Razmatraju se moguća objašnjenja dobivenih rezultata i njihove praktične implikacije.
znakovni jezik ; strani jezici ; gluhoća ; motivacija u učenju jezika
nije evidentirano
engleski
Motivation in Croatian Sign Language (HZJ) learning
nije evidentirano
sign language ; foreign languages ; deafness ; motivation in language learning
nije evidentirano