Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive (CROSBI ID 603468)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jevtić, Bisera, Mikanović, Biljana
hrvatski
Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive
Život u multikulturalnom društvu pretstavlja raskrsnicu više različitih kultura koje se medjusobno prepliću, prožimaju, sukobljavaju, ali ne smiju ugrožavati izvorni, kulturni identitet ličnosti svakog različitog pojedinca. U ovom radu autorica polazi od plemenitih i humanih pretpostavki o interkulturalnom odgoju i obrazovanju, a zatim istraživački dovodi u vezu uvjerenost nastavnika u njihovu samokompetentnost i samoefikasnost i stavove o interkulturalnosti. Pokazalo se da su nastavnici sa višim nivoom uvjerenja o samoefikasnosti, u većoj mjeri oprijedeljeni za razvijanje interkulturalnog dijaloga. Ova veza je blaga, ali statistički značajna, što je pokazala regresiona analiza.Osim toga, faktorskom analizom, autorica otkriva šta su prioriteti nastavnika kada je u pitanju interkulturalni odgoj i obrazovanje. Faktorizacija mjernih varijabli ukazuje da bi trebalo pojačati svjest nastavnika o plemenitim pretpostavkama o interkulturalnosti, što je dobar uput za novo istraživanje. Nalazi istraživanja mogu poslužiti za humanizaciju i pospješivanje interkulturalne osjetljivosti. Konkretno, neki zanimljivi pokazatelji o nastavnicima čiji je profesionalni razvoj usmjeren prema razvoju senzibiliteta za prepoznavanje mehanizama interkulturalnog djelovanja, naspram nastavnika koji se suprotstavljaju, moći ćemo razviti produktivan dijalog izmedju suprotstavljenih strana, i izvesti argumente koji mogu biti od koristi za implementaciju interkulturalnog odgoja i obrazovanja u multikulturalnim zajednicama.
Interkulturalna osjetljivost; samoefikasnost; samokompetentnost; tolerancija; dignitet
nije evidentirano
engleski
Intercultural dialogue in the eyes of teachers' Problems and Prospects
nije evidentirano
Intercultural sensitivity; self-efficacy; samokompetentnost; tolerance; dignity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
129-141.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija i kultura
Klapan, Anita ; Hrvatić, Neven
Zagreb: HPKZ i MZOS
978-953-99167-7-8
Podaci o skupu
Pedagogija i kultura
predavanje
03.05.2013-04.05.2013
Opatija, Hrvatska