Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive (CROSBI ID 603468)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jevtić, Bisera, Mikanović, Biljana Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive // Pedagogija i kultura / Klapan, Anita ; Hrvatić, Neven (ur.). Zagreb: HPKZ i MZOS, 2013. str. 129-141

Podaci o odgovornosti

Jevtić, Bisera, Mikanović, Biljana

hrvatski

Interkulturalnost u očima nastavnika-problemi i perspektive

Život u multikulturalnom društvu pretstavlja raskrsnicu više različitih kultura koje se medjusobno prepliću, prožimaju, sukobljavaju, ali ne smiju ugrožavati izvorni, kulturni identitet ličnosti svakog različitog pojedinca. U ovom radu autorica polazi od plemenitih i humanih pretpostavki o interkulturalnom odgoju i obrazovanju, a zatim istraživački dovodi u vezu uvjerenost nastavnika u njihovu samokompetentnost i samoefikasnost i stavove o interkulturalnosti. Pokazalo se da su nastavnici sa višim nivoom uvjerenja o samoefikasnosti, u većoj mjeri oprijedeljeni za razvijanje interkulturalnog dijaloga. Ova veza je blaga, ali statistički značajna, što je pokazala regresiona analiza.Osim toga, faktorskom analizom, autorica otkriva šta su prioriteti nastavnika kada je u pitanju interkulturalni odgoj i obrazovanje. Faktorizacija mjernih varijabli ukazuje da bi trebalo pojačati svjest nastavnika o plemenitim pretpostavkama o interkulturalnosti, što je dobar uput za novo istraživanje. Nalazi istraživanja mogu poslužiti za humanizaciju i pospješivanje interkulturalne osjetljivosti. Konkretno, neki zanimljivi pokazatelji o nastavnicima čiji je profesionalni razvoj usmjeren prema razvoju senzibiliteta za prepoznavanje mehanizama interkulturalnog djelovanja, naspram nastavnika koji se suprotstavljaju, moći ćemo razviti produktivan dijalog izmedju suprotstavljenih strana, i izvesti argumente koji mogu biti od koristi za implementaciju interkulturalnog odgoja i obrazovanja u multikulturalnim zajednicama.

Interkulturalna osjetljivost; samoefikasnost; samokompetentnost; tolerancija; dignitet

nije evidentirano

engleski

Intercultural dialogue in the eyes of teachers' Problems and Prospects

nije evidentirano

Intercultural sensitivity; self-efficacy; samokompetentnost; tolerance; dignity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

129-141.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pedagogija i kultura

Klapan, Anita ; Hrvatić, Neven

Zagreb: HPKZ i MZOS

978-953-99167-7-8

Podaci o skupu

Pedagogija i kultura

predavanje

03.05.2013-04.05.2013

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija