Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budućnost (CROSBI ID 603481)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jevtić, Bisera Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budućnost // Nauka i savremeni univerzitet 1. Niš, 2012. str. 25-36

Podaci o odgovornosti

Jevtić, Bisera

srpski

Interkulturalno obrazovanje sa pogledom na budućnost

Život u multikulturalnom društvu pretstavlja raskrsnicu više različitih kultura koje se medjusobno prepliću, prožimaju, sukobljavaju, ali ne smiju ugrožavati izvorni, kulturni identitet ličnosti svakog različitog pojedinca. U ovom radu autorica polazi od plemenitih i humanih pretpostavki o interkulturalnom odgoju i obrazovanju, a zatim istraživački dovodi u vezu uvjerenost nastavnika u njihovu samokompetentnost i samoefikasnost i stavove o interkulturalnosti. Pokazalo se da su nastavnici sa višim nivoom uvjerenja o samoefikasnosti, u većoj mjeri oprijedeljeni za razvijanje interkulturalnog dijaloga. Ova veza je blaga, ali statistički značajna, što je pokazala regresiona analiza.Osim toga, faktorskom analizom, autorica otkriva šta su prioriteti nastavnika kada je u pitanju interkulturalni odgoj i obrazovanje. Faktorizacija mjernih varijabli ukazuje da bi trebalo pojačati svjest nastavnika o plemenitim pretpostavkama o interkulturalnosti, što je dobar uput za novo istraživanje. Nalazi istraživanja mogu poslužiti za humanizaciju i pospješivanje interkulturalne osjetljivosti. Konkretno, neki zanimljivi pokazatelji o nastavnicima čiji je profesionalni razvoj usmjeren prema razvoju senzibiliteta za prepoznavanje mehanizama interkulturalnog djelovanja, naspram nastavnika koji se suprotstavljaju, moći ćemo razviti produktivan dijalog izmedju suprotstavljenih strana, i izvesti argumente koji mogu biti od koristi za implementaciju interkulturalnog odgoja i obrazovanja u multikulturalnim zajednicama.

Interkulturalna osjetljivost; samoefikasnost; samokompetentnost; tolerancija; dignitet

nije evidentirano

engleski

Intercultural education with a view to the future

nije evidentirano

Intercultural sensitivity; self-efficacy; samokompetentnost; tolerance; dignity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-36.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nauka i savremeni univerzitet 1

Niš:

978-86-7379-266-8

Podaci o skupu

Nauka i savremeni univerzitet

predavanje

01.01.2012-01.01.2012

Niš, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija