Alica u Zemlji čudesa Lewisa Carrolla (CROSBI ID 11020)

Visinko, Karol Alica u Zemlji čudesa Lewisa Carrolla. Zagreb: Mozaik knjiga, 2001

Visinko, Karol

Alica u Zemlji čudesa Lewisa Carrolla

U razvoju umjetničke dječje priče, "Alica u Zemlji čudesa" Lewisa Carrolla ostaje jedinstvena i neponovljiva fantastična priča. To je klasično djelo dječje književnosti koje rado čitaju odrasli, osobito umjetnici i znanstvenici. Povijesnom življenju ovoga djela nepresušne vrijednosti pridonose mnogi interpretatori, književni kritičari i znanstvenici, lingvisti, filozofi, psiholozi. Poznavatelji engleskoga govornog područja neće biti prikraćeni za dublje razumijevanje i doživljavanje bogatih slojeva engleskog izvornika. Zahvaljujući pak predanom i znalačkom radu brojnih prevoditelja, u Carrollovoj "Alici" istinski mogu uživati i pripadnici drugih naroda. U Hrvatskoj se ta fantastična priča nalazila u popisu osnovnoškolske lektire. To je upućivalo na sustavne provjere interpretacije i recepcije priče u procesu književnog odgoja i naobrazbe. S tom je nakanom nastala i ova knjiga. Istraživanje prikazano u ovom radu upućuje na poteškoće u komunikaciji s djelom. Metodičke bi pristupe ovom jedinstvenom književnoumjetničkom djelu valjalo obogatiti dostupnim sadržajima drugih medija. U vezi bi s tim valjalo što je više moguće upoznati učenike s činjenicom da je iz svijeta umjetnosti riječi Aličino snoviđenje ušlo u svijet likovnosti, kazališta, filma i glazbe. S obzirom da djelo ulazi u prvome redu u nastavu jezika i književnosti, valjalo bi pomno razraditi primjenu interpretiranih sastavnica u području jezičnog izražavanja učenika. Lik Alice u sebi nosi složeni svijet vrlina i slabosti ljudskoga bića, koje svojim mislima, riječima i postupcima svjedoči beskrajnu težnju za istinom, pravdom, dobrotom i ljubavi. U tome je univerzalnost junakinje Alice. Fantastična priča "Alica u Zemlji čudesa" ostaje otvorena za nova čitanja djece i odraslih, za nova stvaralačka i istraživačka čitanja umjetnika i znanstvenika.

dječja priča; dječja književnost; Lewis Carroll; Alica u Zemlji čudesa; recepcija; interpretacija

Alice´s Adventures in Wonderland by Lewis Carroll

children´s story; children´s literature; Lewis Carroll; Alice´s Adventures in Wonderland; reception; interpretation