Utjecaj etike i informacijske ekonomije na tranziciju i globalizaciju (CROSBI ID 480150)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivić, Kata
hrvatski
Utjecaj etike i informacijske ekonomije na tranziciju i globalizaciju
Prekid s praksom socijalističke, samoupravne privrede uvodi drugačiji pristup, kako u gospodarskom, tako i u društveno-humanističkom području. Tranzicija donosi pluralizaciju vlasništva, te prijelaz iz netržišnog u tržišno gospodarstvo. Pluralizacija vlasništva i tržišno gospodarstvo su interaktivno povezani. U ekonomskom razvoju do sada se nije posebno isticala etička komponenta. Polarizacija globalnog društva, razaranje glavnih ekosustava, negativan utjecaj urbanih sredina na zdravlje neophodno nameću primjenu i etička načela. Anomalije i zloporabe pretvorbe još više aktualiziraju inkorporaciju moralnih načela i etike u sva područja gospodarskog života. Poslovna etika se poziva na četiri načina djelovanja: - primjena općih etičkih načela, primjena matematičkih načela, primjena poslovne etike u analizi i primjeni pretpostavki razvoja, primjena poslovne etike u rješavanju problema uključivanjem u gospodarsko područje filozofskih, socioloških, moralnih stavova. Moderna ekonomija slijedi znanstvenu metodologiju kvantitativne orijentacije modela razvoja. Ekonomisti trebaju novu paradigmu za holističko razmišljanje koje će u gospodarstvu obuhvatiti, ne samo ekonomski dio stvarnosti, nego cjelokupnu osobu sa svim sociološkim i etičkim normama.
informacijska ekonomija; etika tranzicija; globalizacija; informacija
nije evidentirano
engleski
The Impact of Ethics and Informatics Economy on Transition and Globalization
nije evidentirano
informatics economy; ethics; transition; globalization; information
nije evidentirano
Podaci o prilogu
52-x.
1999.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XVI. Kongres CROMAR-a Hrvatske - Hrvatsko gospodarstvo u tranziciji
Baban, Ljubomir ; Jakšić, Marijan ; Pekanov, Katarina
Osijek: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
Podaci o skupu
Hrvatsko gospodarstvo u tranziciji - marketinško okružje prema globalizaciji
predavanje
27.10.1999-28.10.1999
Osijek, Hrvatska; Ilok, Hrvatska; Vukovar, Hrvatska