Obrazovanje za dobro društvo (CROSBI ID 604514)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Čavrak, Vladimir
hrvatski
Obrazovanje za dobro društvo
Ne samo ekonomsko, nego visoko obrazovanje u cjelini, kao i teorija i praksa sveučilišta, prošli su dug evolucijski proces od Platonove Akademije do Humboldtove ideje humanističkog sveučilišta pa sve do Bolonjskog procesa i njegove suvremene kritike. Ova evolucija od antičke i prosvjetiteljske ideje znanja i sveučilišta pa sve do suvremenih kontroverznih neoliberalnih ideja i iskustava „privatizacije i komercijalizacije“ visokog obrazovanja uvijek je zrcalila društveno razvojne konflikte i dileme. Sustav i ideja obrazovanja evoluirali su od principa socijalne pravednosti i univerzalnog prava na obrazovanje kao temeljnog ljudskog prava do znanja „kao robe“ i takozvanog „poduzetničkog sveučilišta“ čiji se rezultati mjere komercijalnim i ekonomskim kategorijama. Analiza pozitivnih i negativnih učinaka tih procesa nužna je ne samo zbog akademskih nego i zbog praktičnih razloga daljnjeg razvoja sveučilišne prakse i posebno buduće pozicije ekonomskog obrazovanja i napose posljedica na društvene procese i promjene. Globalna i lokalna gospodarska kriza, veliki fiskalni deficiti i javni dugovi, potiču javne vlasti da traže rješenje u privatizaciji visokog obrazovanja (ili njihovih dijelova) čime žele smanjiti javni trošak obrazovanja. Taj proces ima veoma različite, često neizvjesne društvene posljedice za sveučilišta i fakultete, studente i njihove roditelje, porezne obveznike i građane i općenito na gospodarski i društveni razvoj zajednice. Važan kriterij dobrog društva je upravo njegova sposobnost da financira i razvije javni sustav obrazovanja za sve svoje građane, odnosno da se izbori protiv najgoreg oblika diskriminacije a to je diskriminacija u šansama za obrazovanje koje čine temelj za napredak pojedinca i društva. Suvremeno hrvatsko društvo stoji pred velikim izazovom da se odupre ideji elitizma i nepravde, da se odupre ideji pretvaranja znanja u element funkcije proizvodnje i tržišne razmjene odnosno da se izbori za znanje kao faktor razvoja ali i širenja ljudske slobode u najširem smislu. To je ujedno put koji vodi razvoju demokracije i razvoju dobrog društva.
obrazovanje; dobro društvo
nije evidentirano
engleski
Education for the good society
nije evidentirano
education; good society
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3-26.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6025-76-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096