Prilagodba računovodstva potrebama strategijskog menadžmenta u hotelijerstvu (CROSBI ID 382465)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Lončar, Iris
Peršić, Milena
hrvatski
Prilagodba računovodstva potrebama strategijskog menadžmenta u hotelijerstvu
Istraživanjem je dokazano da upravljačko računovodstvo na svom današnjem stupnju razvoja ne obrađuje na adekvatan način čimbenike relevantne za strategijsko upravljanje poslovnim sustavima. Postojeći interni izvještaji ne povezuju u dovoljnoj mjeri financijske, povijesne i interno orijentirane informacije s nefinancijskim, prognostičkim i eksternim pokazateljima, što se u suvremenim uvjetima poslovanja ističe kao nužni preduvjet za formiranje kvalitetne informacijske baze. Posljedica ovakvog stanja je nezadovoljstvo menadžera koji se nalaze u funkciji korisnika internih računovodstvenih izvještaja, kvalitetom raspoloživih računovodstvenih informacija. To rezultira njihovim oslanjanjem na „osobne informacijske sustave“ (osobne kontakte, direktna zapažanja, vlastite bilješke i sl.), odnosno intuitivnim donošenjem strategijskih odluka. U svrhu postizanja cilja istraživanja (ocjena mogućnosti prilagodbe postojećeg sustava računovodstvenog izvještavanja stvarnim informacijskim zahtjevima strategijskog menadžmenta), provedeno je empirijsko istraživanje u hotelima sa 4* i 5* u Hrvatskoj. Istraživanjem je ocijenjen dostignuti stupnj razvoja strategijskog računovodsta u hotelijerstvu u Republici Hrvatskoj, te ocijenjene njegove mogućnosti da udovolji zahtjevima strategijskog menadžmenta. Temeljeno na ovim polazištima, a uz uvažavanje teorijskog okvira i primjera dobre prakse, došlo se do spoznaja o putovima i načinima oblikovanja sustava izvješćivanja prilagođenog potrebama strategijskog menadžmenta. U tu svrhu je ukazano na potrebu prilagođavanja sustava internog izvještavanja menadžera (temeljenog na standardima USALI i IFRS 8) sa ostalim informacijama iz okruženja, kako bi se osigurala relevantna upravljačka osnovica. U tu svrhu je razrađen model osiguranja računovodstvenih informacija za upravljanje kupcima, kao temeljne pretpostavke podizanja konkurentnosti na turističkom tržištu. U izradi modela su su uvažavanje specifičnosti djelatnosti, a predložena je i primjena „novog“ koncepta izrade USALI izvještaja, na način da je kreiran sustav informacija značajnih za upravljanje kupcima i to ne samo u ovoj, već i u drugim granama djelatnosti. Pri tom je naglasak stavljen na integriranu pristup obradi podataka, kako bi se kroz sinergiju odnosa svih relevantnih utjecajnih činitelja osigurao poslovni uspjeh u dugom i kratkom roku.
strategijski menadžment; strategijsko računovodstvo; računovodstvo kupaca; hotelska industrija; USALI; MSFI 8;
nije evidentirano
engleski
Adapting accounting to the strategic management needs in the hospitality industry
nije evidentirano
strategic management; strategic accounting; customer accounting; hospitality industry; USALI; IFRS 8;
nije evidentirano
Podaci o izdanju
247
16.07.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Opatija