Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena “Four Step Modela“ na analizu kretanja osobnih automobile s mogućom aplikacijom na energetsko planiranje punjenja električnih vozila – Slučaj grada Zagreba (CROSBI ID 382675)

Ocjenski rad | diplomski rad

Katarina Katić Primjena “Four Step Modela“ na analizu kretanja osobnih automobile s mogućom aplikacijom na energetsko planiranje punjenja električnih vozila – Slučaj grada Zagreba / Duić, Neven (mentor); Luka Perković (neposredni voditelj). Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2013

Podaci o odgovornosti

Katarina Katić

Duić, Neven

Luka Perković

hrvatski

Primjena “Four Step Modela“ na analizu kretanja osobnih automobile s mogućom aplikacijom na energetsko planiranje punjenja električnih vozila – Slučaj grada Zagreba

Radi znatnijeg smanjenja emisija ugljičnog dioksida u transportnom sektoru Republike Hrvatske potrebno je zamijeniti konvencionalna goriva s obnovljivim izvorima energije. To je moguće napraviti primjenom električnih vozila te se sve više pažnje posvećuje na njihovu integraciju u transportne i energetske sustave. Cilj diplomskog rada je ispitati transportni sustav grada Zagreba s fokusom na putovanja osobnih vozila, kako bi se dobila satna krivulja opterećenja transportnog sektora. Rad se temelji na metodi Four step model (FSM) za predviđanje potreba za putovanjima te opterećenje transportnog sustava. Koristeći analogiju s modelima predviđanja prometnog opterećenja FSM potrebno je razviti matematički model primjene FSM u svrhe energetskog planiranja te napraviti procjenu krivulja opterećenja u sektoru transporta u urbanim sredinama. FSM metoda dovela je do izračuna broja putovanja osobnih vozila pomoću kojih se dobila krivulja opterećenja punjenja električnih vozila (EV). Svrha rada je ispitati utjecaj elektrifikacije transporta na krivulju potrošnje električne energije u Zagrebu. Proračuni i ispitivanja provedena su za pet scenarija s različitim postotkom penetracije električnih vozila. Proračunato je i opterećenje sustava u H2RES-u te je prikazan utjecaj integracije električnih vozila na elektroenergetski sustav grada Zagreba. Analizom rezultata utvrdilo se da integracija EV negativno utječe na elektroenergetski sustav Grada Zagreba te da neregulirano punjenje EV negativno utječe na distribuciju krivulje potrošnje. U radu su se analizirale i ukupne emisije CO2 proizvedene u Zagrebu iz osobnih vozila. Pokazano je da se povišenjem udjela električnih vozila smanjuju ukupne emisije CO2. S obzirom na referenti scenarij zabilježeno je smanjenje emisija CO2 od 34, 7% u scenariju s penetracijom električnih vozila od 50%. Uz smanjenje emisija CO2 integracijom električnih vozila se ostvaruje smanjenje drugih štetnih produkata izgaranja CO, NO , THC čestice i buke.

električna vozila; Four Step Model; krivulja opterećenja transportnog sustava; emisije CO2

nije evidentirano

engleski

Application of the Four Step Model in Analysis of Personal Vehicles Trips with Future Application on Energy Planning of Electric Vehicles Charging - the Case of City of Zagreb

nije evidentirano

Electric vehicles; Four step model; Transport demand curve; CO2 emissions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

79

29.11.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo