Uloga roditeljske uključenosti i psihološke kontrole u prilagodbi studenata na studij s obzirom na promjenu mjesta boravka i spol studenata (CROSBI ID 382889)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Divković, Sunčica
Martinac Dorčić, Tamara
hrvatski
Uloga roditeljske uključenosti i psihološke kontrole u prilagodbi studenata na studij s obzirom na promjenu mjesta boravka i spol studenata
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati odnos uključenosti roditelja u fakultetsko funkcioniranje studenata i pojedinih dimenzija prilagodbe studenata na studij, te uvrditi postoje li razlike u prilagodbi na studij s obzirom na promjeniu mjesta boravka, spol i godinu studija. Ispitano je ukupno 476 studenata (299 djevojaka i 198 mladića) različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Raspon dobi sudionika kretao se od 18 do 29 godina. Istraživanje je provedeno longitudinalno te su isti studenti praćeni na 1., 2. i 3. studijskoj godini primjenom Skale prilagodbe na studij (SACQ), Upitnikom roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje te upitnikom općih podataka. Mladići koji su promijenili mjesto boravka te djevojke, neovisno o promjeni mjesta boravka, percipiraju veću razinu roditeljske uključenosti od mladića, odnosno studenata koji nisu promjenili mjesto boravka. Provjerom promjene u prilagodbi studenata između prve i treće godine studija, ustanovljeno je kako su studenti bolje akademski i emocionalno prilagođeni na prvoj studijskoj godini u odnosu na treću studijsku godinu, dok na trećoj godini studija pokazuju bolju socijalnu prilagodbu. Mjere roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje pokazale su se značajnim prediktorima prilagodbe studenata na studij koji nisu promijenili mjesto boravka, s tim da je roditeljska uključenost bila pozitivan prediktor akademske, socijalne i emocionalne prilagodbe studenata, a roditeljska psihološka kontrola negativan prediktor akademske prilagodbe. Kod studenata koji su promijenili mjesto boravka nijedna roditeljska uključenost u fakultetsko funkcioniranje ne predviđa značajno prilagodbu na studij upućujući na razliku u mehanizmima prilagodbe na studij ovisno o promjeni mjesta boravka. Međutim, kod potonjih studenata, ženski spol se pokazao negativnim prediktorom emocionalne prilagodbe na studij. Rezultati su razmatrani unutar teorije samodeterminacije.
Prilagodba na studij; roditeljska uključenost; psihološka kontrola; podrška autonomije
nije evidentirano
engleski
Th role of parental involvement and psychological control in student adaptation to college in respect of change of residence and gender
nije evidentirano
College student adaptation; parents' involvement; parents' psychological control; place of residence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
64
28.11.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka