Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja (CROSBI ID 49731)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Močinić, Snježana ; Tatković, Nevenka Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 215-230

Podaci o odgovornosti

Močinić, Snježana ; Tatković, Nevenka

hrvatski

Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja

Inicijalno obrazovanje učitelja treba biti dinamičan i otvoren sustav koji uključuje kompetentnost, refleksiju, orijentiranost na teoriju, suradništvo i odgovornost te razvija sposobnosti i stavove učitelja u svim domenama učiteljske profesije. Kompetentno profesionalno djelovanje ne sastoji se u automatskoj primjeni pedagoških znanja i umijeća, već u refleksivnom promišljanju o nastavnoj praksi na temelju pedagoško - didaktičkih teorija čime se integrira teorijski udio obrazovanja i stečeno iskustvo. Priznavanje iskustvenog utemeljenja stručnog znanja nužno traži da obrazovanje učitelja vodi računa o povezivanju teorije i prakse, s neprestanom izmjenom konkretnog djelovanja i promišljanja o djelovanju, učenjem usmjerenim na aktivnost, u cilju razvoja refleksivne kompetencije studenata budućih učitelja što ukazuje na ključnu ulogu stručno- pedagoške prakse u obrazovanju učitelja. Iz rezultata analize nastavnih programa učiteljskih studija u Hrvatskoj i usporedbi s nastavnim programima nekoliko europskih zemalja, vidljivo je da organizaciju i vrednovanje stručne prakse u Hrvatskoj treba u potpunosti revidirati i promijeniti. Najvažnije promjene odnose se na: duže trajanje uz odgovatajući broj ECTS bodova, organizirano osposobljavanje mentora za praćenje studenata tijekom pedagoške prakse, pripremu studenata za aktivnu refleksiju o doživljenom iskustvu i vrednovanje ostvarene prakse zasnovano na adekvatnim kriterijima.

osposobljavanje mentora, profesionalni razvoj učitelja, refleksivna kompetencija učitelja, stručno-pedagoška praksa, učitelji mentori

nije evidentirano

engleski

The role of the pedagogical practice in the development of competences of future teachers

nije evidentirano

practical pedagogical training, teacher mentors, teachers' professional development, teacher reflective competences, training of mentors

nije evidentirano

Podaci o prilogu

215-230.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene

Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2015.

978-953-7395-73-5

Povezanost rada

Pedagogija