Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja (CROSBI ID 49731)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Močinić, Snježana ; Tatković, Nevenka
hrvatski
Uloga pedagoške prakse u razvoju kompetencija budućih učitelja
Inicijalno obrazovanje učitelja treba biti dinamičan i otvoren sustav koji uključuje kompetentnost, refleksiju, orijentiranost na teoriju, suradništvo i odgovornost te razvija sposobnosti i stavove učitelja u svim domenama učiteljske profesije. Kompetentno profesionalno djelovanje ne sastoji se u automatskoj primjeni pedagoških znanja i umijeća, već u refleksivnom promišljanju o nastavnoj praksi na temelju pedagoško - didaktičkih teorija čime se integrira teorijski udio obrazovanja i stečeno iskustvo. Priznavanje iskustvenog utemeljenja stručnog znanja nužno traži da obrazovanje učitelja vodi računa o povezivanju teorije i prakse, s neprestanom izmjenom konkretnog djelovanja i promišljanja o djelovanju, učenjem usmjerenim na aktivnost, u cilju razvoja refleksivne kompetencije studenata budućih učitelja što ukazuje na ključnu ulogu stručno- pedagoške prakse u obrazovanju učitelja. Iz rezultata analize nastavnih programa učiteljskih studija u Hrvatskoj i usporedbi s nastavnim programima nekoliko europskih zemalja, vidljivo je da organizaciju i vrednovanje stručne prakse u Hrvatskoj treba u potpunosti revidirati i promijeniti. Najvažnije promjene odnose se na: duže trajanje uz odgovatajući broj ECTS bodova, organizirano osposobljavanje mentora za praćenje studenata tijekom pedagoške prakse, pripremu studenata za aktivnu refleksiju o doživljenom iskustvu i vrednovanje ostvarene prakse zasnovano na adekvatnim kriterijima.
osposobljavanje mentora, profesionalni razvoj učitelja, refleksivna kompetencija učitelja, stručno-pedagoška praksa, učitelji mentori
nije evidentirano
engleski
The role of the pedagogical practice in the development of competences of future teachers
nije evidentirano
practical pedagogical training, teacher mentors, teachers' professional development, teacher reflective competences, training of mentors
nije evidentirano
Podaci o prilogu
215-230.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
2015.
978-953-7395-73-5