Županije u statističkoj i političkoj regionanlizaciji Hrvatske (CROSBI ID 49753)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Đulabić, Vedran Županije u statističkoj i političkoj regionanlizaciji Hrvatske // Dvadeset godina lokalne samouprave u Hrvatskoj / Koprić, Ivan ; Đulabić, Vedran (ur.). Zagreb: Institut za javnu upravu, 2013. str. 183-200

Đulabić, Vedran

Županije u statističkoj i političkoj regionanlizaciji Hrvatske

Predmet rada je položaj županija s obzirom na dva tipa regionalizacije, tj. statističku i političku regionalizaciju. Nekoliko je pitanja na koja rad nastoji odgovoriti među kojim je najznačajnije ono koje se tiče osnovnih obilježja i međuodnosa statističkih i političkih (samoupravnih) regija. Trebaju li te regije biti podudarne s obzirom na teritorijalni obuhvat i broj stanovnika te kako postići najbolje rezultate obje podjele imajući na umu različite ciljeve koji se postižu statističkom i političkom regionalizacijom države. Ta dva tipa regionalizacije potrebno je odvojeno tretirati ako se žele postići praktične koristi od svakog od navedenih tipova regionalizacije. Rad je podijeljen na pet dijelova, uključujući uvod i zaključak. U drugom se predstavljaju osnovna obilježja statističke regionalizacije i njezine regulacije u Europskoj uniji, a sljedećem poglavlju razmatra se statistička podjela Hrvatske u različitim fazama te podjele. Predmet četvrtog poglavlja je položaj županija kao samoupravnih jedinica srednje (regionalne) razine u Hrvatskoj te potreba njihove transformacije u manji broj snažnijih samoupravnih regija. Rad završava zaključkom u kojem se sumiraju nalazi izneseni u prethodnim poglavljima.

županije, lokalna samouprava, Hrvatska, regionalizacija

Counties in statistical and political regionalization of Croatia

counties, local government, Croatia, regionalization