Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

RAZVOJ EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U RANOJ ADOLESCENCIJI (CROSBI ID 382965)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Babić Čikeš, Ana RAZVOJ EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U RANOJ ADOLESCENCIJI / Buško, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Babić Čikeš, Ana

Buško, Vesna

hrvatski

RAZVOJ EMOCIONALNE INTELIGENCIJE U RANOJ ADOLESCENCIJI

Ovaj rad predstavlja validacijsku studiju konstrukta emocionalne inteligencije (EI), njegovih razvojnih aspekata, kao i njegove uloge u tumačenju interindividualnih i intraindividualnih razlika u odabranim kriterijskim aktivnostima iz perspektive modela sposobnosti (Mayer i Salovey, 1997). Na uzorku od 561 učenika viših razreda osnovne škole u dvije vremenske točke s razmakom od 18 mjeseci primijenjeni su Test opažanja emocionalnog sadržaja u slikama (TOES), Test analize emocija (TAE) i Test upravljanja emocijama (TUE) te prikupljeni podaci o školskom uspjehu. U prvoj točki mjerenja ispitane su još verbalne sposobnosti i petfaktorske osobine ličnosti te prikupljene vršnjačke i nastavničke procjene sposobnosti EI. Rezultati su pokazali da su sve mjere EI međusobno pozitivno povezane, no veličine povezanosti među različitim vrstama mjerama istih sposobnosti ne prelaze veličine povezanosti među istovrsnim mjerama različitih sposobnosti. Veličine tih povezanosti također ne prelaze veličinu povezanosti mjera EI s verbalnim sposobnostima koje su sa svim mjerama emocionalne inteligencije u pozitivnim, niskim do umjerenim korelacijama. Povezanosti mjera EI s osobinama ličnosti neznačajne ili niske. Transverzalne analize su pokazale da stariji učenici postižu više rezultate na testovima EI, a niže na nastavničkim procjenama sposobnosti EI te da su djevojčice uspješnije prema svim mjerama EI. Između dvije točke mjerenja došlo je do pozitivne promjene u rezultatima na testovima TAE i TUE, a promjene su izraženije kod djevojčica. Značajnim prediktorom promjena na testovima TOES i TAE pokazale su se verbalne sposobnosti, dok je spol značajan prediktor promjena na testovima TAE i TUE. Varijable emocionalne inteligencije samostalno objašnjavaju 22.2% varijance školskog uspjeha i 22.4% varijance nastavničkih procjena socijalnog funkcioniranja učenika. Rezultati su pokazali da je razdoblje rane adolescencije period razvoja svih mjerenih sposobnosti EI, te da one značajno doprinose prilagodbi ranih adolescenata u školskom okruženju.

emocionalna inteligencija; rana adolescencija; razvojne promjene; socijalno funkcioniranje; školski uspjeh

nije evidentirano

engleski

DEVELOPMENT OF EMOTIONAL INTELLIGENCE IN EARLY ADOLESCENCE

nije evidentirano

emotional intelligence; early adolescence; developmental changes; social functioning; school achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

117

21.12.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija