Pregled bibliografske jedinice broj: 669236

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: Stopa svetoga Martina i kao ekološka i etička Stopa
( Footstep of St Martin and as an ecological and ethical footstep )
Izvornik: Putovima europske nematerijalne baštine u 21. stoljeću: Sveti Martin, simbol dijeljenja, / Doc. dr. sc. Ines Sabotič Dr. sc. Tvrtko Zebec Prof. dr. sc. Antonija Zaradija Kiš Prof. dr. sc. Bruno Judic Prof. dr. sc. Edvard Kovač Prof. dr. sc. Gordan Črpić Doc. dr. sc. Luka Šešo Mr. sc. Vlasta Klarić Robert Orban Stipo Velić, dip. ing. Vinko Blagaić, Mirko Perok (ur.). - Zagreb : Institut za etnologiju i folkloristiku Kulturni centar sv. Martin – Hrvatska Hrvatsko katoličko sveučilište , 2013. .
Skup: Putovima europske nematerijalne baštine u 21. stoljeću: Sveti Martin, simbol dijeljenja
Mjesto i datum: Zagreb, Dugo Selo, 4.-5. listopada 2013.
Ključne riječi: Sveti Martin; Tomislav Brajnović; Pasko Burđelez
( Sveti Martin; Tomislav Brajnović; Pasko Burđelez )
Stopa svetoga Martina i kao ekološka i etička Stopa Dok s jedne strane europski projekt postavljanja Stope sv. Martina nastaje kao kulturno-turistički itinerer (usp. Zaradija Kiš 2011), s druge pak strane širenje se navedene Stope može iščitati i kao ekološka i etička Stopa. Navedenu ćemo dimenziju itinerara razmotriti na nekim umjetničkim projektima. Tako je Tomislav Brajnović na fotografiji Sveti Martin (2012) zabilježio brdo Sveti Martin blizu Rovinjskoga Sela koje je nazvano prema istoimenoj crkvici. I nadalje kako umjetnik opisuje sadržaj te heteronomne fotografije: «Vizura pitomog brda s crkvicom promijenjena je postavljanjem telekomunikacijskog odašiljača i rotirajućeg radara. Pristup starom i novim objektima nije zabranjen, ali je stavljen pod nadzor kamere» (T-HT nagrada@msu.hr, 2012). Nadalje u performansu etičke niše, izvedenom u Karavukovu 2010. godine, dubrovački umjetnik Pasko Burđelez krenuo je od činjenice kako Karavukovo nema pravoslavnu crkvu, a u dvorištu katoličke nalazi se i grob partizana Todora Lazića koji je umjetnika potaknuo za performans ispijanja duhovne čaše vina s tim partizanom. Performans je sniman i emitiran na završnoj izložbi na stropu crkve sv. Martina.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 189-0000000-3626, 189-1890666-0664