Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa (CROSBI ID 200575)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kolak, Ante
hrvatski
Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa
Škola kao institucija i nastava kao najvažniji proces u toj instituciji duboko je ukorijenjena u svim nama poznatim civilizacijama. Da bismo utvrdili temeljne odrednice nastave i futurološki razmišljali o odrednicama suvremenoga nastavnoga procesa, nužno je barem «zaviriti» u prošlost i «zaroniti» u sadašnjost, što je i cilj ovoga rada. Povijesni pregled ovoga rada izdvaja ključne elemente koji su utjecali na glavne odrednice nastavnoga procesa i obuhvaća duboke korijene u predkršćanskom razdoblju, početke kršćanstva s refleksijom na nastavni proces, srednjovjekovnu nastavu, utjecaj humanizma i renesanse na nastavu, nastavu u socijalistički uređenom društvu te utjecaj demokratskih društvenih odnosa na nastavni proces. Izdvajajući glavne odrednice nastavnoga procesa iz prošlosti, ostaje i dalje otvoreno pitanje hoće li se suvremena nastava razračunati s brojnim naslijeđima prethodnih civilizacija, hoće li samo nešto izmijeniti ili će se temeljito preoblikovati.
nastavni proces; povijest nastave; povijest pedagogije
nije evidentirano
engleski
Historical aspects of the basic determinants of the teaching process
nije evidentirano
teaching process; history of teaching; history of pedagogy
nije evidentirano