Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa (CROSBI ID 200575)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kolak, Ante Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa // Anali za povijest odgoja, 9 (2010), 67-78

Podaci o odgovornosti

Kolak, Ante

hrvatski

Povijesni aspekti temeljnih odrednica nastavnoga procesa

Škola kao institucija i nastava kao najvažniji proces u toj instituciji duboko je ukorijenjena u svim nama poznatim civilizacijama. Da bismo utvrdili temeljne odrednice nastave i futurološki razmišljali o odrednicama suvremenoga nastavnoga procesa, nužno je barem «zaviriti» u prošlost i «zaroniti» u sadašnjost, što je i cilj ovoga rada. Povijesni pregled ovoga rada izdvaja ključne elemente koji su utjecali na glavne odrednice nastavnoga procesa i obuhvaća duboke korijene u predkršćanskom razdoblju, početke kršćanstva s refleksijom na nastavni proces, srednjovjekovnu nastavu, utjecaj humanizma i renesanse na nastavu, nastavu u socijalistički uređenom društvu te utjecaj demokratskih društvenih odnosa na nastavni proces. Izdvajajući glavne odrednice nastavnoga procesa iz prošlosti, ostaje i dalje otvoreno pitanje hoće li se suvremena nastava razračunati s brojnim naslijeđima prethodnih civilizacija, hoće li samo nešto izmijeniti ili će se temeljito preoblikovati.

nastavni proces; povijest nastave; povijest pedagogije

nije evidentirano

engleski

Historical aspects of the basic determinants of the teaching process

nije evidentirano

teaching process; history of teaching; history of pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9

2010.

67-78

objavljeno

1330-1020

Povezanost rada

Pedagogija