Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi (CROSBI ID 383219)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šimleša, Sanja Međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi / Ljubešić, Marta (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2013

Podaci o odgovornosti

Šimleša, Sanja

Ljubešić, Marta

hrvatski

Međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi

Povezanost i međudjelovanje između izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja dosad nisu dovoljno definirani u psihološkim istraživanjima. Kako bi se utvrdio međuodnos izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja u djece predškolske dobi, na uzorku od 203 djece dobi četiri i pet godina individualno je primijenjeno niz zadataka za procjenu izvršnih funkcija (CANTAB baterija testova), teorije uma (NEPSY-II baterija testova) i jezičnog razumijevanja (Reynell razvojne ljestvice govora). U skladu s očekivanjem, različiti aspekti izvršnih funkcija su u međusobno niskim do umjerenim korelacijama što upućuje na to da su u podlozi izvršnih funkcija različiti procesi. Verbalno radno pamćenje se pokazalo kao najsnažniji prediktor teorije uma i jezičnog razumijevanja za obje dobne skupine. Jezično razumijevanje se pokazalo kao medijator veze verbalnog radnog pamćenja i teorije uma za obje dobne skupine kao i medijator veze inhibicijske kontrole i teorije uma za skupinu četverogodišnje djece. Zaključno, razvoj u predškolskoj dobi je vrlo dinamičan ; kognitivne funkcije se u funkciji kronološke dobi diferenciraju i restrukturiraju, a odnos između varijabli izvršnih funkcija, teorije uma i jezičnog razumijevanja se tijekom razvoja mijenja.

izvršne funkcije; teorija uma; jezično razumijevanje

nije evidentirano

engleski

INTERRELATION AMONG EXECUTIVE FUNCTIONS, THEORY OF MIND AND LANGUAGE COMPREHENSION IN PRESCHOOL CHILDREN

nije evidentirano

executive functions; theory of mind; language comprehension

nije evidentirano

Podaci o izdanju

179

08.02.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija