Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja (CROSBI ID 50211)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Širanović, Ana
hrvatski
Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja
Priznavanje i uvažavanje participativnih prava djeteta stavilo je veći naglasak na korištenje aktivnih metoda učenja u nastavi poput dijaloga. Dijalog, odnosno razgovor, prepoznat je kao pogodna tehnika kojom se uvažava pravo djeteta na vlastito mišljenje i slobodno izražavanje. Takvim se pristupom napustilo tradicionalno shvaćanje nastavnog procesa prema kojemu djeca mirno sjede i slušaju, a učitelj izlaže i objašnjava te se zauzelo za suvremeni pristup koji u središte stavlja učenika i njegove potrebe. No, da bismo govorili o istinskom stavljanju učenika u središte, nije dovoljno dijalog shvatiti samo kao metodu ili tehniku rada. Stoga se u ovome radu dijalog promatra kao kompleksan proces koji se uspostavlja u odnosima učenika i učitelja i u kojemu se kritički reflektira i transformira proces poučavanja i učenja te se stvara autentična kultura zajednice utemeljena na poštivanju ljudskih prava. Kao činitelji takve kulture u radu se razlažu toplina odnosa i slušanje djece, dogovaranje s djecom i zajedničko odlučivanje te konstruiranje zajedničkih grupnih vrijednosti (slobode, sigurnosti, uvažavanja, odgovornosti), obrazaca ponašanja i znanja. Takva kultura, kultura dijaloga, u središte uistinu stavlja subjekte nastavnog procesa – i dijete i učitelja.
dijalog, slušanje djece, zajedničko odlučivanje, ljudska prava
nije evidentirano
engleski
Dialogue – a reflection of student-teacher group culture
nije evidentirano
dialogue, listening to children, shared decision-making, human rights
nije evidentirano
Podaci o prilogu
294-301.
objavljeno
Podaci o knjizi
Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum
Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2013.
978-953-99167-4-7