Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja (CROSBI ID 50211)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Širanović, Ana Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja // Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.). Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 294-301

Podaci o odgovornosti

Širanović, Ana

hrvatski

Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja

Priznavanje i uvažavanje participativnih prava djeteta stavilo je veći naglasak na korištenje aktivnih metoda učenja u nastavi poput dijaloga. Dijalog, odnosno razgovor, prepoznat je kao pogodna tehnika kojom se uvažava pravo djeteta na vlastito mišljenje i slobodno izražavanje. Takvim se pristupom napustilo tradicionalno shvaćanje nastavnog procesa prema kojemu djeca mirno sjede i slušaju, a učitelj izlaže i objašnjava te se zauzelo za suvremeni pristup koji u središte stavlja učenika i njegove potrebe. No, da bismo govorili o istinskom stavljanju učenika u središte, nije dovoljno dijalog shvatiti samo kao metodu ili tehniku rada. Stoga se u ovome radu dijalog promatra kao kompleksan proces koji se uspostavlja u odnosima učenika i učitelja i u kojemu se kritički reflektira i transformira proces poučavanja i učenja te se stvara autentična kultura zajednice utemeljena na poštivanju ljudskih prava. Kao činitelji takve kulture u radu se razlažu toplina odnosa i slušanje djece, dogovaranje s djecom i zajedničko odlučivanje te konstruiranje zajedničkih grupnih vrijednosti (slobode, sigurnosti, uvažavanja, odgovornosti), obrazaca ponašanja i znanja. Takva kultura, kultura dijaloga, u središte uistinu stavlja subjekte nastavnog procesa – i dijete i učitelja.

dijalog, slušanje djece, zajedničko odlučivanje, ljudska prava

nije evidentirano

engleski

Dialogue – a reflection of student-teacher group culture

nije evidentirano

dialogue, listening to children, shared decision-making, human rights

nije evidentirano

Podaci o prilogu

294-301.

objavljeno

Podaci o knjizi

Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum

Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana

Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo

2013.

978-953-99167-4-7

Povezanost rada

Pedagogija