Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole (CROSBI ID 200859)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Širanović, Ana Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1/2; 191-204

Podaci o odgovornosti

Širanović, Ana

hrvatski

Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole

Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No, iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na način na koji neko društvo živi. Iz toga je razloga globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, kojega se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju značajan transformativni potencijal. Škola koja brine o najboljem interesu svojih učenika i pritom osobitu pažnju pridaje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, interkulturno je osjetljiva škola. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, kojega karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim uvažavanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, temeljna odrednica takve škole. U zaključnome se dijelu rada otvara pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacija tog pitanja za odgoj i obrazovanje.

interkulturno osjetljiva škola; dijalog; sudjelovanje djece; dijete kao drugačiji

nije evidentirano

engleski

Dialogue with students: fundamental determinant of interculturally sensitive school

nije evidentirano

interculturally sensitive school; dialogue; child participation; child as the other

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1/2)

2012.

191-204

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija