Episkopalni kompleks u Zadru (CROSBI ID 11253)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Vežić, Pavuša Episcopal complex in Zadar / Episkopalni kompleks u Zadru. Zadar: Sveučilište u Zadru, 2013

Vežić, Pavuša

Borić, Laris

Episkopalni kompleks u Zadru

"Episkopalni kompleks u Zadru" je disertacija koju je autor obranio 1994. godine na Filozofskom fakultetu u Zadru. Knjiga opisuje i grafički dokumentira povijest nastanka, razvoja i današneg stanja episkopalnog kompleksa Zadru. Ujedno obrađuje povijest istraživanja, arheoloških i konzervatorskih radova u cjelini i pojedinim građevinama u njoj. Obrađuje prostornu situaciju rimskoga Foruma u Zadru, prvotnog kršćanskog oratorija uz Forum, nukleusa kasnoantičkog razvijenog episkopalnog kompleksa, potom ranosrednjovjekovnog sloja u njemu, te rast cjeline u vremenu romanike, gotike, renesanse, baroka i 19. stoljeća. Svi su slojevi uz deskripciju opsežno ilustrirani pripadajućim crtežima prostornoga sklopa i pojedinih građevina u njemu, s tlocrtima, presjecima, prospektima i aksonometrijama, a korištena je i arhivska građa starih nacrta i fotografija.

episkopalni; kompleks; Zadar

Episcopal complex in Zadar

episcopal; complexs; Zadar