Are we academic teachers or are we just wasting time teaching? (CROSBI ID 606193)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Tadić, Zoran
engleski
Are we academic teachers or are we just wasting time teaching?
Akademski se nastavnici biraju u znanstveno-nastavna zvanja: docente, izvanredne i redovne profesore. Da bi postigli ta zvanja, moraju zadovoljiti određene znanstvene i nastavne uvjete. Iako su nastavni uvjeti napredovanja istovjetni za sve sveučilišne nastavnike, znanstveni se uvjeti razlikuju između struka, što bi trebalo odražavati različitost pojedinih područja (prirodnih, društvenih, tehničkih, humanističkih itd.), što je i u svijetu općeprihvaćena praksa. Međutim, iz nepoznatih razloga, vrlo slična područja (primjerice biologija i biomedicina) imaju vrlo različite uvjete napredovanja (ali i financiranja znanosti!), što se jako odražava na različite aspekte akademskog života. Bolonjski je proces dodatno zakomplicirao stvari, jer se od nastavnika očekuje da dovoljno vremena posvećuju nastavi, odnosno studentu (npr. rad u malim grupama), ali da zadrže znanstvenu produktivnost, što je često nemoguće. Osim toga, da bi se "moderniziralo" nastavu, izmišljeni su mnogi novi studijski smjerovi sa vrlo čudnim i upitnim kolegijima, uglavnom zato da bi nastavnici popunili satnicu, a studij dobio privid modernosti. Neoliberalni kapitalizam jak naglasak stavlja na znanstvenu izvrsnost (ma što to značilo) i konkurentnost, ali potpuno zapostavlja nastavnu izvrsnost, ističući potrebu za "cjeloživotnim obrazovanjem" i "vlastitim pronicanjem u znanje". Posljedica toga je da mnogi nastavnici, čak i oni čija je nastavna satnica vrlo mala, pribjegavaju trikovima kao što je npr. tečajna nastava, nastava u obliku seminara, dovođenje mnogo vanjskih predavača na vlastiti kolegij da bi se "studentima dalo što je moguće širi uvid u problematiku" itd. A iza svega stoji nesposobnost i/ili nedostatak želje za kvalitetnim držanjem nastave, neoliberalnom kapitalizmu usprkos. Ovaj trend nije značajan samo za Hrvatsku – došao je iz znanstveno vrlo razvijenih zemalja! Predavanje će dati osobni i djelomično studentski pogled na sindrom (ne)kvalitetne nastave sa kojom se predavač susreće već godinama na Biološkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
University teaching; Neoliberalism; New teaching methods
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
12-13.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Okvir za strategiju: Suvremene politike znanosti i obrazovanja
Zagreb:
Podaci o skupu
Okvir za strategiju: Suvremene politike znanosti i obrazovanja
predavanje
10.10.2011-12.10.2011
Zagreb, Hrvatska