Potpomognuta komunikacija kod djeteta s Downovim sindromom (CROSBI ID 383323)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čalić, Ana
Ljubešić, Marta ; Ivšac Pavliša, Jasmina
hrvatski
Potpomognuta komunikacija kod djeteta s Downovim sindromom
Djeca i odrasli s Downovim sindrom se smatraju osobama sa složenim komunikacijskim potrebama. U logopedskoj praksi u nas se još uvijek nerijetko fokus rada stavlja na poticanje govora zbog čega se propušta dragocjeno vrijeme u kojem bi potpomognuta komunikacija mogla dijete učiniti komunikacijski aktivnijim. Cilj ovog rada je bio procijeniti komunikacijski i jezično - govorni napredak kod djeteta s Downovim sindromom nakon implementacije tehnika potpomognute komunikacije. Poticanje se odvijalo putem gesti i slikovnog materijala, u trajanju od četiri mjeseca. Dijete je tijekom poticanja prolazilo kroz tri etape: proširenje sustava gesti, gestovno - jezična kombinacija i pojava dvočlanih iskaza. Nakon završetka intervencije, dijete je pokazalo vidljiv napredak u jezičnom razumijevanju, korištenju različitih vrsta gesti, proizvodnji gestovno-jezičnih kombinacija, te izoliranih riječi i iskaza od dvije riječi. Ovo istraživanje je pokazalo uspješnost korištenja oblika potpomognute komunikacije te naglašava važnost njihove daljnje upotrebe.
: Downov sindrom; potpomognuta komunikacija; multimodalnost; uloga logopeda u potpomognutoj komunikaciji
nije evidentirano
engleski
Augmentative and Alternative Communication and the Child with Down Syndrome
nije evidentirano
Down syndrome; Alternative and augmentative communication; multimodality; the role of speech language pathologist in augmentative and alternative communication.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
13.03.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb