Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalne kompetencije učitelja (CROSBI ID 606305)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Hrvatić, Neven ; Piršl, ELvi Interkulturalne kompetencije učitelja // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić Nada (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska ; Kherson State University, Ukarine, 2007. str. 221.-228

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven ; Piršl, ELvi

hrvatski

Interkulturalne kompetencije učitelja

Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje podrazumijeva mnogo više od postojanja svjesnosti o različitosti. Interkulturalno učenje znači multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompetencije temeljiti na otvorenosti, poštivanju i prihvaćenosti. Također, ako pođemo od činjenice da se interkulturalni odgoj i obrazovanje ne temelje samo na iskazivanju odgovarajućih stavova prema "drugačijima" već na njihovu priznavanju i prihvaćanju, tada je i interkulturalna kompetencija sposobnost iskazivanja navedenih osobina u interakciji s "drugačijim". Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije posljednjih godina pojavom globalizacije i svjetskih kontakata među velikim kompanijama, organizacijama, ali i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije. Osim uspješne komunikacije, temeljni zahtjevi interkulturalne kompetencije postaju osjetljivost i samosvijest, odnosno razumijevanje ponašanja drugih te način njihova razmišljanja i viđenja svijeta. Škola se dolaskom kulturno drugačijih učenika suočila s možda jednom od najvažnijih promjena u svojoj povijesti koju je obilježio prijelaz iz jedinstvene monokulturalne i nacionalne sredine u kulturnu pluralnu sredinu. Uz već postojeće etničke autohtone manjine, sve veće međunarodne razmjene i globalizacija, dolazak kulturno drugačije djece omogućilo je jedno od najznačajnijh oblika kulturnog i jezičnog pluralizma. Promjene u strukturi obitelji, socioekonomskom statusu, etničnosti, religiji te suočavanje s djecom različititih sposobnosti imali su, i još uvijek imaju, veliki utjecaj na društvena očekivanja o tome što bi trebalo uključiti u interkulturalni kurikulum. U tom kontekstu interkulturalne kompetencije učitelja postaju krucijalni dio njihove pedagoške i stručne kompetencije, što potvrđuju rezultati recentnih znanstvenih istraživanja u svijetu i Hrvatskoj.

Interkulturalni odgoj i obrazovanje; kompetencije učitelja; interkulturalni kuriklum; interkulturalne kompetencije

nije evidentirano

engleski

Intercultural competence of teacher

nije evidentirano

Intercultural pedagogy and education; teacher competence; intercultural curriculum; intercultural competence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

221.-228..

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Babić Nada

Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska ; Kherson State University, Ukarine

978-953-6965-11-3

Podaci o skupu

Kompetencija i kompetentnost učitelja

ostalo

18.04.2007-19.04.2007

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija