Utjecaj programa mini rukometa i nastave tjelesne i zdravstvene kulture na promjene motoričkih sposobnosti učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 201520)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vuleta, Dinko ; Milanović, Dragan ; Bojić Ćaćić, Lidija
hrvatski
Utjecaj programa mini rukometa i nastave tjelesne i zdravstvene kulture na promjene motoričkih sposobnosti učenika mlađe školske dobi
Istraživanje je provedeno na uzorku od 48 učenika eksperimentalne skupine (21 učenik) i kontrolne skupine (27 učenika) drugog razreda osnovne škole, kronološke dobi od 8 godina. Za procjenu bazičnih motoričkih sposobnosti korišteno je devet varijabli: maksimalna brzina trčanja na 10 (SPR10M) i 20 (SPR20M) metara, skok udalj s mjesta (MFESDM), podizanje trupa iz ležanja do sjeda (TRB30S), zakloni trupa (LEĐ30S), izdržaj u uporu prednjem (UPPRED), osmica sa sagibanjem (MAGOSS), kretanje u slalomu (MAGSLA), zvjezdasto kretanje bez lopte (ZVIBLO). Tijekom tromjesečnog rada eksperimentalna skupina imala je ukupno 36 sati programa mini rukometa a kontrolna skupina 36 sati nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Nije utvrđena razlika između dječaka eksperimentalne i kontrolne skupine u inicijalnom stanju (λ=0, 24 i p=0, 44) što pokazuje da dvije skupine ispitanika startaju sa sličnom razinom početnih rezultata. Na temelju dobivenih rezultata u eksperimentalnoj skupini može se zaključiti kako postoji statistički značajna razlika u aritmetičkim sredinama između inicijalnog i finalnog provjeravanja u varijablama bazičnih motoričkih sposobnosti dječaka i to : maksimalna brzina trčanja na 20 metara (SPR20M), podizanje trupa iz ležanja do sjeda (TRB30S), zaklon trupa (LED30S), upor prednji (UPPRED), osmica sa sagibanjem (MAGOSS). Na temelju dobivenih rezultata u kontrolnoj skupini može se zaključiti kako postoji statistički značajna razlika u aritmetičkim sredinama između inicijalnog i finalnog provjeravanja dječaka samo u varijabli upor prednji (UPPRED). Analiza razlika između dječaka kontrolne i eksperimentalne skupine u testovima za procjenu bazičnih motoričkih sposobnosti u finalnom stanju, dobivena diskriminacijskom analizom (λ=0, 74 i p=0, 01) definitivno pokazuje da je eksperimentalni programa mini rukometa proizveo puno značajnije učinke u pokazateljima bazičnih motoričkih sposobnosti od kontrolnog programa nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Dobivene razlike odnosno učinke pod utjecajem programiranog treninga mini rukometa treba uzeti s određenom rezervom jer je stupanj generalizacije ograničen zbog relativno malog uzorka ispitanika iz jedne rukometne populacije.
bazične motoričke sposobnosti ; dječaci ; mini rukomet ; nastava TZK ; promjene ;
nije evidentirano
engleski
The Effects of Mini-Handball and Physical Education Classes on Motor Abilities of Children of Early School Age
nije evidentirano
basic motor abilities ; boys ; changes ; mini-handball ; PE classes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
15 (4)
2013.
111-146
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v15i0.937