Potpomognuta komunikacija u ranoj intervenciji (CROSBI ID 606440)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivšac Pavliša, Jasmina ; Ljubešić, Marta ; klasić, Janja ; Car, Željka ; Vuković, Marin
hrvatski
Potpomognuta komunikacija u ranoj intervenciji
Iako se područje potpomognute komunikacije razvija od pedesetih godina prošlog stoljeća, u praktičnome radu se nerijetko susreću mitovi i zablude o njezinoj uporabi. Potencijal za uporabu potpomognute komu - nikacije kod mlađe djece još nije u potpunosti ostvaren te se potpomognuta komunikacija smatra jednom od “izranjajućih” metoda. Sve su brojniji dokaz da potpomognuta komunikacija potiče razvoj komunikacije i jezika te da promiče komunikaciju za obitelj u u cjelini. U Hrvatskoj pojedini stručnjaci koriste metode potpomognute komunikacije, ali gotovo da nema dokaza ili publikacija na tu temu kao niti sustavnog rada na razvoju tehnologije u području potpomognute komunikacije. Međutim, suradnja između stručnjaka iz područja edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti i logopedije zajedno s ICT stručnjacima u okviru projekta ICT sustavi za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama koju podupire Fond za razvoj Sveučilišta u Zagrebu otvara nove mogućnosti. Aplikacija Komunikator je razvijena za Apple iPad. U Komunikatoru se koriste tri različite nekomercijalne galerije simbola u različitim veličinama. Pilot verzija aplikacije je primijenjena kod 15 djece s teškoćama u području socijalne komunikacije. Sva djeca su uključena u program stručne potpore u obitelji (raspon kronološke dobi 2-5 godina). Djeca su se nalazila u razdoblju predjezične predintencijske komunikacije. Komunikator je korišten s ciljem poticanja njihove funkcionalne komunikacije. Kontinuirana suradnja između ICT stručnjaka i logopeda je bila nužna kako bi se poboljšala inicijalna verzija aplikacije. U radu će se predstaviti razvoj aplikacije kao i prvi rezultati njezine uporabe. Rezultati su pokazali da se potpora za svako pojedino dijete mora organizirati individualno prema njegovim potrebama (npr. podesiti uporabu iPad-a u slučaju motoričkih teškoća) te da su pojedina djeca počela koristiti Komunikator kao sredstvo za traženje predmeta ili aktivnosti.
potpomognuta komunikacija ; rana intervencija
nije evidentirano
engleski
Alternative and augmentative communication in early intervention
nije evidentirano
alternative and augmentative communication ; earyl intervention
nije evidentirano
Podaci o prilogu
138-138.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
8. međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima"
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup - Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska